رفع سوء اثر چک چیست ؟

وکیل رفع سوء اثر چک برگشتی، تضمینی و غیرقانونی + آموزش

وکیل رفع سوء اثر چک

امروزه انواع چک در معاملات روزمره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از اصلی‌ترین روش‌های پرداخت در معاملات و ایجاد تضمین است. گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد بدون اینکه مبلغ چک را در حساب خود داشته باشند چک می‌کشند. در این صورت دریافت کننده چک می‌تواند چک را برگشت بزند. اینجاست که شما به یک وکیل رفع سوء اثر چک نیاز خواهید داشت.

وکیل برای رفع سوء اثر چک به شما کمک می‌کند تا چک برگشت خورده را از کارنامه مالی خود پاک کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. در ادامه سعی داریم به معرفی روش‌های رفع سوء اثر چک و شرایط آن بپردازیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص رفع سوء اثر چک دارید می‌توانید با شماره موبایل وکیل متخصص چک 09120712942 تماس حاصل فرمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد در تمامی مراحل همراه شماست.

رفع سوء اثر چک چیست؟

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که رفع سوء اثر چک چیست؟ زمانی که شما برای پرداخت مبلغی چک می‌کشید و آن را به شخص دیگری می‌دهید اگر مبلغ نوشته شده روی چک در حساب شما موجود نباشد شخص این امکان را دارد تا چک شما را برگشت بزند.

اگر چک شما برگشت بخورد یک سوء اثر در کارنامه مالی شما ثبت می‌گردد. این سوء اثر باعث می‌شود که از برخی امکانات و تسهیلاتی که بانک در اختیار مشتریان قرار می‌دهد محروم بمانید. همچنین ممکن است نتوانید دسته چک جدید بگیرید و چک‌های جدید صادر کنید.

بنابراین باید رفع سوء اثر چک را انجام دهید تا بتوانید مجددا چک صادر کرده و دسته چک داشته باشید. در این مرحله استفاده از کمک وکیل رفع سوء اثر چک به نفع شما خواهد بود. زیرا به شما کمک می‌کند مراحل را سریع‌تر پیش برده و اثر منفی چک برگشتی را از کارنامه مالی خود پاک کنید.

برگشت خوردن چک باعث ایجاد سوء اثر در کارنامه مالی شما می‌شود.
برگشت خوردن چک باعث ایجاد سوء اثر در کارنامه مالی شما می‌شود. آماده کمک به شما برای رفع سوء اثر چک تضمینی هستیم.

چگونه چک برگشتی را رفع سوء اثر کنیم؟

حتما اکنون می‌خواهید بدانید که چگونه چک برگشتی را رفع سوء اثر کنیم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که رفع سوء اثر دارای شرایط مشخصی است که بدون رعایت و وجود این شرایط نمی‌توان رفع سوء اثر چک را انجام داد. وکیل رفع سوء اثر چک می‌تواند در پیشبرد این مراحل به شما کمک کند.

در ادامه به معرفی شرایط لازم برای رفع سوء اثر چک برگشتی می‌پردازیم.

شرایط رفع سوء اثر چک برگشتی

با وجود شرایطی که در ادامه گفته می‌شود حتی اگر اقدامی برای رفع سوء اثر چک نکرده باشید، اثر منفی چک برگشتی از کارنامه مالی شما پاک می‌شود و دیگر نیازی به اقدام برای رفع سوء اثر نخواهید داشت.

  • انقضای زمان.
    (در صورتی که مدت ۳ سال از زمان برگشت خوردن چک گذشته باشد، رفع مسدودی حساب چک برگشتی به صورت خودکار انجام می‌شود. این مدت در گذشته ۷ سال بود که اخیرا کاهش یافته است.)
  • عدم وجود شکایت برای چک.
    (در صورتی که هیچ شکایتی علیه چک وجود نداشته باشد و صاحب چک نیز اقدامی برای رفع سوء اثر چک نکرده باشد بعد از گذشت مدت زمان قانونی ۳ سال به طور خودکار رفع سوء اثر چک انجام می‌شود.)

برای رفع این مشکل سراغ شرکت، موسسه یا وکیل برویم؟

جهت پیشبرد سریع تر حل مشکل سوء اثر لازم است تا با یک موسسه حقوقی یا وکیل متخصص چک گفت و گو داشته باشید.

جهت استعلام رفع سوء اثر چک برگشتی قدیمی میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل نمایید.

راه تقاضا یا اقدام برای رفع سوء اثر چک برگشتی

اگر می‌خواهید که مدت زمان کوتاه‌تری را برای رفع سوء اثر چک صرف کنید معمولا پیشنهاد وکیل رفع سوء اثر چک به شما راه‌های زیر خواهد بود.

  • واریز مبلغ چک.
    (در صورتی که مبلغ چک برگشتی را به حساب خود واریز نمایید و بتوان مبلغ چک را برداشت کرد، مسدودی حساب و رفع سوء اثر انجام خواهد شد. پس از برداشت مبلغ دارنده چک باید یک رضایتنامه در اختیار بانک قرار دهد تا رفع سوء اثر تکمیل شود.)
  • ارائه لاشه چک.
    (برخی مواقع صاحب حساب و دارنده چک به روش دیگری با یکدیگر به توافق می‌رسند. به این ترتیب صاحب حساب می‌تواند لاشه چک برگشتی را از دارنده آن دریافت کند و به بانک ارائه دهد و رفع سوء اثر نماید.)
  • ارائه رضایت نامه توسط صاحب چک.
    (در برخی شرایط نیز با وجود توافق حاصل شده میان دارنده چک و صاحب حساب، لاشه چک مفقود شده و موجود نمی‌باشد. به این ترتیب صاحب چک باید طی یک رضایت نامه رسمی توافق خود را اعلام نماید. بانک با دریافت رضایت نامه رفع سوء اثر را انجام خواهد داد.)

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال‌ها تجربه در زمینه پرونده‌های چک برگشتی و رفع سوء اثر چک در تمامی مراحل حل پرونده در کنار شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل فرمایید.

برای رفع سوء اثر چک برگشتی می‌توانید از وکیل کمک بگیرید.
برای رفع سوء اثر چک برگشتی می‌توانید از وکیل کمک بگیرید. اگر به دنبال رفع سوء اثر چک غیر قانونی هستید نیز میتوانید از خدمات مشاوره حقوقی ما استفاده کنید.

رفع سوء اثر چک برگشتی صیادی

برای رفع سوء اثر چک برگشتی صیادی به کمک وکیل رفع سوء اثر چک می‌توانید از روش‌های گفته شده کمک بگیرید. در صورتی که لاشه چک موجود باشد می‌توانید از تامین موجودی حساب و یا ارائه لاشه چک استفاده نمایید.

همچنین اگر لاشه چک مفقود شده باشد می‌توانید از ارائه رضایت نامه محضری توسط صاحب چک و چند روش دیگر استفاده کنید.

رفع سو اثر چک غیر قانونی

رفع سوء اثر چک غیر قانونی به این صورت است که در یکی از دفاتر اسناد رسمی، فردی بدون اطلاع دارنده چک، یک وکالت جعلی از او ثبت می‌کند و سپس با سوء استفاده کردن از وکالت‌نامه‌ی جعلی، یک رضایت‌نامه به صادرکننده چک داده می‌شود.

صادرکننده چک برگشتی هم با رجوع کردن به شعبه بانکی که از آن دسته چک را گرفته است، رضایت‌نامه جعلی را تحویل می‌دهد و بانک هم به این خاطر که فاقد مشخصات دارنده واقعی است، آن رضایت‌نامه را می‌پذیرد و همه‌ی محدودیت‌های صادر کردن چک برگشتی را برای صادرکننده چک برگشتی از میان می‌برد.

حال صادرکننده چک برگشتی قادر است دسته چک جدید را دریافت کند.

موسسه رفع سوء اثر چک بهتر است یا وکیل؟

یکی از دلایل ایجاد این تعداد موسسه رفع سوء اثر چک ، بالا رفتن شدید آمار چک برگشتی و ناآگاهی نسبت به مسیرهای قانونی رفع سوء اثر چک است و بعضی از آن‌ها فقط با هدف سود بردن از این راه شروع به کار کرده‌اند در حالی که در حد وکلای معتمد تخصص کافی ندارند و ممکن است اعتماد کردن به آن‌ها اوضاع را بدتر کند.

استعلام رفع سو اثر چک برگشتی

رفع سوء اثر از چک‌ها عموما یک بازه‌ی زمانی خاصی را دارا هستند که اصولا حدود میان 3 الی 7 روز می‌باشد.

جهت کسب اطلاع از رفع سو اثر شدن چک های برگشتی، اگر تعداد چک ها کم باشد یا تعداد چک سوء اثر شده در حدی باشد که در نتیجه استعلام صیاد شما تغییری ایجاد کند، شما قادر هستید با نصب اپلیکیشن ساد24 و با استعلام گرفتن صیاد رایگان، نسبت به تعداد چک‌های برگشتی‌ای که دارید و رفع سوء اثر شدن یا نشدن آن‌ها آگاهی کسب کنید.

در این صورت، شما دیگر نیازی به مراجعه کردن به بانک ندارید.

وکیل جهت رفع سوء اثر چک چه وظیفه‌ای دارد؟

وظایف وکیل جهت رفع سوء اثر چک زیاد است ولی یکی از مهم‌ترین وظایف او این است که دقت زیادی به تاریخ برگشت زدن چک و امور بعد از آن داشته باشد چون فقط حدود دو ماه برای برگشت زدن چک زمان دارد و باید مراحل بانکی را طی دو ماه انجام دهد.

این که وکیل تنها چک را برگشت بزند برای دریافت پول کافی نخواهد بود و نیاز است حدود شش ماه بعد از برگشت زدن چک، پیگیری‌های لازم را به انجام برساند.


مقاله مرتبط:

مدت زمان زندان برای چک برگشتی + راه لغو حکم جلب


مشاوره با وکیل متخصص چک

جهت دریافت مشاوره اختصاصی از دکتر سیاوش اسکندرزاد میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

آیا این آموزش حقوقی برای شما مفید بود؟

آماده پاسخ به سوالات شما هستیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)