هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک (مذهبی یا …) در 1402

هزینه وکیل برای تغییر نام

چرا کسب مشاوره حقوقی تغییر نام اهمیت دارد؟ هزینه وکیل برای تغییر نام چقدر است؟ بهترین وکیل برای تغییر نام های مذهبی کیست؟ و … سوال‌هایی هستند که احتمالا هنگام تغییر نام به ذهن شما خطور می‌کنند و باعث درگیر شدن افکار شما می‌شوند.

در این موقعیت کسب مشاوره از یک وکیل متخصص می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی کند. حتی اگر شما شروع به مطالعه قوانین کنید، باز هم تنها نسبت به مقررات آن آگاهی پیدا می‌کنید و فقط یک وکیل متخصص در این زمینه است که می‌تواند مواد قانونی را تفسیر کند. فلذا، بهترین راه این است که با کسب مشورت از یک وکیل، تغییر اسم از طریق دادگاه را پیش بگیرید.

به طور کلی هزینه های تغییر نام شناسنامه در ایران به 2 دسته زیر تقسیم میشوند.
1- هزینه تغییر نام در ثبت احوال.
2- هزینه وکیل برای پیگیری کارها.

مشاوره فوری با وکیل ثبت احوال

جهت مشاوره با وکیل ثبت احوال تهران و دریافت اطلاعات دقیق در مورد هزینه تغییر نام کوچک با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.
وکیل شناسنامه در تهران آماده راهنمایی قدم به قدم به شماست.

هزینه وکیل برای تغییر نام در مرحله اولیه سه میلیون ریال است.
هزینه وکیل برای تغییر نام در مرحله اولیه سه میلیون ریال است.

هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک

با توجه به این که امروزه بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می‌شوند، جهت ثبت درخواست تغییر نام مانند دیگر دعاوی باید به دفاتر خدمات قضایی که مورد تایید قوه قضاییه هستند، مراجعه نمایید. برای انجام این کار باید …

  • ابتدا در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام کنید.
  • سپس پیش از ثبت نمودن دادخواست، با آگاهی نسبت به هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک ، حتما از او مشورت حاصل کنید تا متن تنظیم شده برای دادخواست، تاثیرگذار باشد و قابلیت دفاع را داشته باشد. و نکات لازم در آن ذکر شود.

اما به طور کل، هزینه تغییر نام و نام خانوادگی برای ثبت احوال در نوبت اول و در موقعیتی که با تجویز سازمان باشد، سه میلیون ریال است.

هم‌چنین، هزینه تغییر نام برای ثبت  احوال در نوبت اول، سی و پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

حال هزینه تغییر نام و نام خانوادگی برای بار دوم و برگشت به نام و نام خانوادگی اولیه نیز سه میلیون ریال خواهد بود.

وکیل برای تغییر نام مذهبی

تغییر دادن نام در ایران مطابق با قانون به صورت بسیار پیچیده و سختی به انجام می‌رسد. به ویژه در موقعیتی که می‌خواهید اسامی مذهبی را تغییر دهید، مجبور به پشت سر گذاشتن شرایط خاصی خواهید بود. اتفاقی که در حال حاضر می افتد این است که در ایران بعضی افراد دارای دو نام هستند، یک نام در شناسنامه و نامی دیگر که فقط اعضای خانواده و دوستان فرد را با آن صدا می زنند. در شرایطی دیگر نیز به هر دلیلی ممکن است افراد نام خود را دوست نداشته باشند و قصد تغییر نام داشته باشند.

اگر شما یک نام در شناسنامه دارید و اطرافیان شما را با نام دیگری صدا می‌زنند و یا از نامی که دارید راضی نیستید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که …

آیا تغییر اسامی مذهبی ممکن است و برای تغییر نام کوچک نیازی به وکیل می‌باشد؟

پاسخ ما به شما این است که این کار غیر ممکن نیست اما دارای شرایط خاص خود است. تغییر دادن نام کوچک، به حوزه کاری دادگاه‌های عمومی حقوقی مربوط می‌شود و برای انجام آن نیاز ضروری به وکیل نیست.

اما نکته‌ی مهمی وجود دارد آن هم این است که یک وکیل متخصص در این امور با تجاربی که از نمونه پرونده تغییر نام کسب کرده است و دانشی که دارد، می‌تواند راه را برای شما ساده‌تر سازد و کاری کند که سریع‌تر به نتیجه‌ی بهتری برسید. بنابراین، پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که حتما از یک وکیل مشورت بگیرید. در واقع، پرداخت هزینه وکیل برای تغییر نام به انجام بی ایراد این کار می‌ارزد.

کسب مشورت از وکیل برای تغییر نام می‌تواند مسیر را برای شما هموارتر سازد.
کسب مشورت از وکیل برای تغییر نام مذهبی می‌تواند مسیر را برای شما هموارتر سازد.

تغییر نام فاطمه با وکیل

اگر قصد دارید بدون پرداخت هزینه وکیل برای تغییر نام دست به تغییر اسامی مذهبی بزنید، باید همراه با شناسنامه و کارت ملی خود، دست به تنظیم و ثبت درخواست تغییر نام بزنید.

حال در شرایطی که درخواست تغییر نام به کمک یک وکیل متخصص در انجام نمونه وکالت تغییر نام خانوادگی و نام کوچک تنظیم و ثبت گردد، نیازی به مراجعه کردن به دفتر خدمات قضایی نیست به این دلیل که همه‌ی این موارد به دست همان وکیل انجام خواهند شد.

شرایط تغییر نام های مذهبی

در خصوص تغییر نام، یک سری مدارک و شرایط تغییر نام های مذهبی وجود دارد که باید به ان‌ها توجه داشت.

عموما در صورتی که نام و نام خانوادگی شما دارای الفاظ زشت، ناپسند و خارج از عرفی باشد، دادگاه رای به عدم مجوز تغییر نام می‌دهد و در حالت عادی موافقتی با آن نخواهد کرد.

شما فقط در شرایطی که با ارائه ادله و شواهد لازم نشان دهید که این تغییر نام برای شما امری ضروری است، می‌توانید رای مثبت دادگاه برای تغییر نام را به دست آورید و دادگاه را مجاب به این کار کنید.

مدارک لازم در دادگاه صالح برای تغییر نام عبارت اند از:

اصل شناسنامه.
فرم تغییر نام به صورت تکمیل شده.
مبلغ هزینه پرداخت شده که تعرفه هر سال متغیر است.

شرایط تغییر نام های مذهبی ساده نیستند اما انجام آن نشدنی نیست.
شرایط تغییر نام های مذهبی ساده نیستند اما انجام آن نشدنی نیست. در این مقاله علاوه بر ارائه اطلاعات کامل در خصوص هزینه وکیل برای تغییر نام؛ به خوبی در مورد شرایط تغییر انواع نام کوچک و خانوادگی نیز صحبت کردیم.

چرا باید برای عوض کردن اسم، هزینه وکالت برای تغییر نام را بپردازیم؟

عوض کردن اسم بدون مشورت با وکیل تقریبا نشدنی است زیرا نیاز به تخصص کامل و آگاهی نسبت به تمامی امور مورد نیاز این زمینه دارد.

کمک گرفتن از وکیل و پرداخت هزینه وکالت برای تغییر نام باعث می‌شود در مسیر درستی حرکت کنید و با بهره‌گیری از دانش حقوقی وکیل متخصص در کنار استفاده از اطلاعات کافی او در خصوص امور ثبت احوال، بتوانید بدون دردسر به نتیجه دلخواه برسید.

وکیل برای تغییر نام خانوادگی

یکی از ویژگی‌های وکیل برای تغییر نام خانوادگی این است که افزون بر دانش و آگاهی کامل نسبت به شاخه تخصصی خود در رشته حقوق، اطلاعات جامع و کاملی راجع به امور ثبت احوال نیز داشته باشد.

او با این سطح از آگاهی می‌تواند افراد را در روند تغییر نام خانوادگی کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین روش، این کار را به انجام برسانند.

وکیل تغییر نام خانوادگی تهران

اشخاص توسط نام خانوادگی‌ای که دارند، شناخته می‌شوند و این نام خانوادگی است که باعث تشخیص افراد از یکدیگر می‌شود. علاوه بر این، معاملات حقوقی و اقتصادی نیز با نام خانوادگی انجام می‌شوند. فلذا، تغییر دادن نام خانوادگی امکان دارد اختلالات و مشکلاتی را در روابط ایجاد کند.

با همه‌ی این احوال، نمی‌شود تغییر نام خانوادگی را ممنوع کرد اما برای انجام این کار باید حتما شرایطی را داشته باشید.

شرایط تغییر نام خانوادگی

  • تغییر در شرایطی که نام خانوادگی بیش از دو کلمه باشد. مثل: نوروزی موسی‌خانی پیری.
  • تغییر در شرایطی که نام خانوادگی محتوی لغات خارجی باشد یا با آن‌ها ترکیب شده باشد. مثل آلفردی، گروه‌ای جکسون.
  •  تغییر در صورتی که نام خانوادگی متشکل از کلماتی باشد که با ارزش‌های اسلامی مغایرت داشته باشد. مثلا شیطان پرست،بی‌دین.
  • تغییر در موقعیتی که نام خانوادگی متشکل از لغات نامناسب باشد. برای مثال: لعین، تهی‌دست.

برای انجام این کار بهتر است از وکیل تغییر نام خانوادگی تهران و یا سایر استان‌ها کمک بگیرید و مراحل قانونی را به او بسپارید.

عبارات کلیدی مرتبط با مقاله هزینه وکیل برای تغییر نام

به درخواست شما عزیزان در آینده نزدیک در خصوص موارد زیر نیز محتوایی کاربردی آماده و منتشر خواهیم کرد.

  • لیست اسامی مجاز برای تغییر نام.
  • پشیمانی از تغییر نام.
  • تغییر نام برای بار دوم.
  • نمونه رای تغییر نام.
  • تغییر نام خانوادگی برای بار دوم.

آیا هزینه وکیل برای تغییر نام کوچک (مذهبی یا …) در 1402 منتشر در سایت وکیل سیاوش اسکندرزاد برای شما مفید بود؟

3.2/5 - (4 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط