حکم ورود به منزل توسط قوه قضائیه صادر می‌گردد.

نمونه حکم ورود به منزل و تفتیش خانه + عکس + مشاوره

نمونه حکم ورود به منزل

در برخی مواقع پیش می‌آید که برای تحقیقات در یک پرونده کیفری نیاز است که از منزل متهم بازدید و یا خود فرد در منزلش دستگیر شود. در چنین مواردی قاضی یک حکم ورود به منزل برای ماموران نیروی انتظامی صادر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با این حکم حتی به زور وارد خانه افراد شوند. بهتر است از قبل نمونه حکم ورود به منزل را دیده باشید تا اگر با چنین موقعیتی رو به رو شدید بدانید که حکم واقعی است یا خیر.

حکم ورود به منزل معمولا از سمت قاضی یک پرونده صادر می‌‌شود و دارای مهر و امضای معتبر است. همچنین باید جزئیات نوشته‌های برگه را به دقت چک کنید و سپس به ماموران اجازه ورود دهید. در ادامه با نمونه‌های حکم ورود به منزل بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر هم اکنون نیاز به مشاوره در خصوص نمونه حکم ورود به منزل را دارید می‌توانید با شماره موبایل وکیل کیفری 09120712942 تماس حاصل فرمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد همراه شماست.

نمونه حکم تفتیش منزل

حکم تفتیش یا بازرسی خانه در مراحل تحقیقات و یا پس از رسیدن به نتیجه قطعی برای بازرسی منزل یا دستگیری مجرم توسط بازپرس، قاضی و یا دادیار صادر می‌شود. این حکم معمولا باید در روشنی روز تا قبل از غروب انجام شود.

انجام حکم ورود به منزل در شب تنها با دستور مراجع قضایی و در صورت لزوم ممکن است. زمانی که این موقعیت برای شخصی پیش می‌آید بهتر است از قبل یک نمونه حکم تفتیش منزل را دیده باشد تا با دیدن حکم بتواند ماموران را راهنمایی کند و به آن‌ها اجازه ورود دهد.

گاهی در مرحله تحقیقات لازم است برای یافتن ادوات جرم و وسایلی که مجرم با آن‌ها به عمل مجرمانه پرداخته، ماموران وارد منزل یا کارگاه یا هر بخش دیگری از مستقلات مجرم شوند. بنابراین نمونه حکم ورود به منزل ممکن است در هر مرحله‌ای از پیگیری یک جرم مورد نیاز باشد.

نمونه حکم ورود و تفتیش منزل
نمونه حکم ورود و تفتیش منزل

عکس حکم ورود به منزل

همانطور که پیشتر یک نمونه عکس حکم ورود به منزل را دیدید بهتر است به جزئیات آن توجه کنید. حکم دارای سربرگ است و نشانه مرجع قضایی دادگستری را دارد. مشخصات متهم در بالای برگه نوشته شده و محل صدور این حکم نیز مشخص است.

سپس در بخش توضیحات مشخصات شاکی (این مورد خاص دارای شاکی خصوصی است.) نوشته شده و علت تحت تعقیب بودن متهم نیز ذکر شده است. پس از آن اجازه داده شده که در ساعات مشخصی ماموران قانون حق دارند به منزل متهم ورود کرده و او را دستگیر کنند.

مهر و امضای مسئول پرونده که این حکم را صادر کرده نیز در پایین برگه دیده می‌شود. بنابراین باید توجه داشته باشید که یک نمونه حکم ورود به منزل چه ویژگی‌هایی دارد و باید چگونه باشد.

عکس نمونه شکوائیه ورود بدون اجازه به خانه

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال‌ها تجربه در زمینه پرونده‌های ورود به منزل و کیفری در تمامی مراحل حل پرونده همراه شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل فرمایید.

نمونه شکایت ورود به منزل
نمونه شکایت ورود به منزل. در آپدیت های بعدی مقاله شما را با حکم ورود به منزل چک ، حکم ورود به منزل با کلیدساز آشنا خواهیم کرد.

حکم ورود به منزل برای مشروب

اگر فردی در منزل خود اقدام به تولید مشروبات الکلی یا نگهداری آن‌ها نماید و این موضوع برای قاضی پرونده در دادگاه روشن باشد که در مخفیگاه وی امکان وجود مشروبات وجود دارد، قاضی می‌تواند حکم ورود به منزل برای مشروب را صادر کرده و خود فرد را نیز به مجازات محکوم نماید.

حکم ورود به مخفیگاه برای مهریه

اگر همسر شما از پرداخت مهریه امتناع کرده و شما حکم جلب ورود به مخفیگاه را دریافت کردید، میتوانید با کمک مامور اقدام به جلب او کنید.

حکم ورود به منزل برای استرداد جهیزیه

در صورت به همراه داشتن سیاهه، استرداد جهیزیه کار سختی نخواهد بود ولی در شرایطی که مرد ممانعت نماید و در برابر این کار مقاومت نشان دهد، زن قادر است دست به دریافت حکم ورود به منزل استرداد جهیزیه بزند و به همراه افسر پلیس وارد منزل شود. در این صورت اگر مرد باز هم مقاومت نشان دهد، افسر آن را گزارش خواهد داد.

مدت اعتبار حکم جلب ورود به منزل چقدر است؟

برای اطلاع از مدت اعتبار حکم جلب ورود به منزل روی برگه دستور جلبی که از دادگاه صادر شده است را نگاه کنید. آن‌جا تاریخی نوشته و درج شده است که در واقع، تاریخ انقضای حکم جلب می‌باشد. اگر حکم جلب سیار باشد، تا پیش از تاریخ درج شده بر روی برگه دستور اعتبار دارد و مأمورین قضایی تنها تا آن تاریخ این اجازه را دارند تا شخصی که حکم جلب او صادر شده است (شخص مجلوب) را دستگیر بنمایند.

در موقعیتی که فرد تا زمان فرا رسیدن تاریخ ذکر شده جلب نشود، اعتبار حکم جلب لازم است که تمدید بشود. حال باید توجه داشته باشید که اقدام کردن جهت تمدید اعتبار حکم جلب، باید پیش از گذشتن تاریخ انقضای آن صورت بگیرد.

ورود به منزل بدون حکم قضایی

در شرایطی که هر کدام از افرادی که مستخدم و مامور قضایی و یا غیرقضایی باشند یا حتی افرادی که خدمتی دولتی به آن‌ها اعطا شده باشد، بدون حکم قانونی و هم‌چنین بدون اجازه و جلب رضایت صاحب منزل وارد آن شوند، محکوم به حبس از یک ماه تا یک سال خواهد شد.

حال چنانچه این فرد اثبات کند که به دستور یکی از روسای خود که صلاحیت حکم دادن را داشته است و برای اطاعت از امر او به این کار دست زده باشد، مجازات ذکر شده در حق همان فردی که این حکم را داده است عملی خواهد شد.

در موقعیتی که با انجام این کار موجب وقوع جرم دیگری نیز شده باشد، مجازات مربوط به آن را باید متحمل شود. اگر این امر در شب به وقوع پیوسته باشد، شخصی که به این جرم مرتکب شده است، محکوم به حداکثر مجازات خواهد شد.


مقاله پیشنهادی:

حکم ورود به خانه در شب

حکم ورود به منزل در برخی از مواقع جهت تحقیقات مقدماتی صادر می‌گردد. این موقعی است که متهم محکوم به حکم قطعی دادگاه کیفری شده است.

در قانون آیین دادرسی کیفری، حقوقی جهت حفظ حقوق متهم هنگام تفتیش و بازرسی منزل پیش‌بینی شده است.

در صورت صلاح‌دید بازپرس برای یک بار حق ورود به منزل در مدت مشخصی به فردی که شکایتی کرده است، داده می‌شود که این امر باید توسط مامور نیرو انتظامی به انجام برسد.

ساعت اجرای حکم در طول روز از هنگام طلوع افتاب تا غروب آفتاب است و حکم ورود به منزل در شب و تفتیش و بازرسی، بنابر ضرورت خواهد بود.

علاوه بر این، در شرایطی که شخص مورد نظر شما در آن زمان معین شده توسط قانون در منزل حضور نداشته باشد، شما این اجازه را خواهید داشت که در ابتدا از قاضی مربوطه حکم جلب سیار در غیر از ساعت‌های اداری را بگیرید.

هم‌چنین در موقعیتی که با همه‌ی این شرایط عمل جلب ممکن نبود، شما قادر هستید از قاضی‌ای که حکم را صادر کرده است، اصلاح دستور با حق جلب در روزهای غیر اداری و شب را تقاضا کنید. با این کار می‌توانید اقدام به عمل جلب با همراهی مامور نیرو انتظامی در ساعات شب کنید.

مجازات ممانعت از حکم ورود به منزل چیست؟

ممانعت از حکم ورود به منزل مطابق ماده 690 قانون مجازات اسلامی، جرم قلمداد شده و مجازات آن 15 روز تا 6 ماه حبس خواهد بود.

مشاوره با وکیل کیفری در خصوص نمونه حکم ورود به منزل

جهت دریافت مشاوره اختصاصی از دکتر سیاوش اسکندرزاد میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

آماده پاسخ به سوالات شما هستیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط