مجازات خیانت مرد به زن چیست؟

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن + (حکم مجازات)

مجازات خیانت مرد به زن

خیانت به عنوان یک عمل ناپسند در جامعه می‌تواند باعث مجازات فرد خاطی شود و برای او عواقبی در پی داشته باشد. منظور از خیانت برقراری ارتباط توسط زن یا مرد متاهل با یک نفر سوم است بدون اینکه شریک زندگی او از این ارتباط اطلاع داشته باشد و یا راضی باشد. در این مقاله سعی داریم به بررسی مجازات خیانت مرد به زن بپردازیم. همچنین کمی پایین تر به معرفی مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد نیز خواهیم پرداخت.

اصولا خیانت کردن مرد به زن می‌تواند بر اساس نوع و شدت رابطه جدیدی که توسط مرد برقرار شده، مجازات‌های مختلفی را در پی داشته باشد. این مجازات‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند.
1- اعدام. 2- رجم یا سنگسار. 3- تبعید. 4- گرفتن حق طلاق. 5- تراشیدن موی سر و …

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد

برای مجازات خیانت مرد به زن و اثبات این خیانت لازم است مدارکی از طرف شاکی در دادگاه ارائه گردد تا خیانت ثابت شود. پس از اثبات حتی در صورت رضایت شاکی، مرد به علت جنبه عمومی جرم باز هم محکوم خواهد شد و مجازات دریافت خواهد کرد.

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن بر اساس روش‌های مختلف اثبات، شامل موارد زیر است.

1- اقرار کتبی فرد خائن.

2- شهادت کتبی شاهدان بر زنا یا خیانت به هر نحوی.

3- پرینت پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی.

4 عکس و فیلم و هر مدرک دیگری که زنا را اثبات می‌کند.

اگر هم اکنون نیاز به مشاوره در خصوص خیانت مرد به زن دارید می‌توانید با شماره موبایل وکیل کیفری 09120712942 تماس حاصل نمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد همراه شماست.

اینکه در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم، کاملا موضوعی شخصی است، اما پیشنهاد میکنیم که این موضوع را به صورت مصلحت آمیز و در بین خودتان حل بفرمایید.

حکم خیانت مرد به زن در اسلام

عمل خیانت مرد به زن به طور کلی ناپسند است و در اسلام نیز نفی شده است. با وجود اینکه در این دین مردان اجازه دارند تا ۴ همسر داشته باشند اما برای ازدواج مجدد باید شرایط مشخصی از جمله رضایت و اجازه همسر اول برقرار باشد.

در صورتی که همسر اول از ازدواج یا رابطه خارج از ازدواج با نفر دوم اطلاع نداشته باشد و در صورت اطلاع از آن راضی نباشد این کار جرم محسوب می‌‌گردد و دارای مجازات خیانت مرد به زن است.

با وجود حکم خیانت مرد به زن در اسلام حتی اگر شاکی رضایت دهد باز هم دارای محکومیت است و فرد خاطی در هر صورت مجازات خواهد شد. ما قبلا در مقاله مجازات رابطه نامشروع در ایران به خوبی در این خصوص توضیح دادیم.

خیانت مرد به زن در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود.
خیانت مرد به زن در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه زندگی بعد از خیانت زن یا مرد، روندی فرسایشی پیدا میکند، اگر یکی از طرفین مثل همسر به دنبال مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد برود؛ عواقب سنگینی مثل سنگسار یا اعدام میتواند در انتظار فرد خیانت کننده باشد.

حکم خیانت مرد به زن در فضای مجازی

مجازات خیانت مرد به زن تنها شامل زنا با نفر سوم و رابطه عقد و ازدواج مجدد نمی‌شود. در صورتی که مرد در فضای مجازی و یا با پیامک و تلفن نیز اقدام به صحبت با شخص دیگری کند و همسر او در صورت اطلاع ناراحت و شاکی شود، این امر نیز خیانت محسوب می‌شود و مجازات مخصوص به خود را خواهد داشت.

البته مجازات خیانت مرد به زن در این نوع از خیانت به علت اتفاق نیفتادن زنا سبک‌تر است.

مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد در فضای مجازی

برای اثبات خیانت از طرف مرد در فضای مجازی راه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان موارد زیر را مثال زد.

  • استعلام از طریق شبکه‌های اجتماعی یا اپراتور.
  • اقرار فرد خاطی.
  • دسترسی به محتوای تلفن فرد.
  • اقرار شاهدان.

در صورتی که خیانت مرد از یکی از روش‌های گفته شده قابل اثبات باشد، زن می‌تواند به دادگاه شکایت کرده و حق خود را بر اساس حکم خیانت مرد به زن در فضای مجازی بگیرد. اگر چت‌ها از طریق پیامک و تلفن صورت گرفته باشد باید یک پرینت از این پیامک‌ها و صحبت‌های تلفنی در دادگاه ارائه شود. در صورت عدم دسترسی به پیام‌ها و ارائه مدارک محکمه پسند مبنی بر خیانت مرد می‌توان از دادگاه درخواست استعلام پیام‌ها از اپراتور را ثبت کرد.

همچنین اگر پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی خارجی که امکان استعلام از آن‌ها وجود ندارد رد و بدل شده باشند می‌توان از آن‌ها یک پرینت تهیه نمود و در دادگاه ارائه کرد. این پیرینت ها میتواند یکی از مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد باشد.

پس از آماده سازی مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد، حکم قانونی چیست؟

طبق قوانین مجازات خیانت مرد متاهل، فردی که مرتکب این جرم شده است، محکوم به شلاق تعزیری تا ۹۹ ضربه می‌شود.

لازم به ذکر است که این ماده در مخصوص شرایطی است که در آن بین دو طرف رابطه نزدیکی اتفاق نیفتاده باشد.

چنانچه بین فرد متاهل با شخص ثالث رابطه زنا وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که با وجود شرایطی، آن شخص محکوم به اعدام شود.


اگر به دنبال راه‌هایی جهت طلاق هستید، این مقاله به شما در این زمینه آگاهی می‌رساند:

مراحل طلاق از طرف زن چیست؟ + آموزش


اثبات خیانت مرد به زن در دادگاه

در این بخش، چند راه کلی اثبات خیانت در دادگاه را بررسی خواهیم کرد.

یکی از راه‌های اثبات خیانت در دادگاه، اقرار کردن متهم است. در این روش، شخصی که خیانت کرده است باید در حضور قاضی یا باز پرس پرونده به خیانتی که کرده است اعتراف کند و آن را بنویسد و امضا نماید.

  • یکی از راه‌های اثبات این خیانت در زمانی که صیغه موقت صورت گرفته باشد، ارائه صیغه نامه به دادگاه است که فرد شکایت کننده باید آن را پیدا کرده و به دادگاه ارائه بدهد. یا این‌که با به همراه داشتن مدارک لازم، قاضی را ارجاع به دفتر ثبت ازدواج آن دو شخص دهد.
  • این در حالی است که اگر ازدواج مجدد مردی که خیانت کرده است به صورت دائم باشد و در شناسنامه‌ی او ثبت شده باشد، می‌شود به سادگی خیانت مرد را اثبات نمود. در واقع شناسنامه مرد تبدیل به یک از مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد میشود.

حال در شرایطی که در خیانت شخص زن و یا مرد، زنا هم اتفاق افتاده باشد، راه ثابت کردن آن علاوه بر اقرار کردن خود فرد متهم، شهادت دادن چهار مرد عادل و یا شهادت سه مرد عادل و دو زن عادل است.

جا دارد بگوییم که این راه بسیار دشوار و حتی ناممکن می‌باشد.

آیا مجازات خیانت مرد به زنش اعدام است؟

به طور کل مجازات خیانت مرد به زنش در صورتی که مرد با یک شخص ثالث ارتباط عاطفی برقرار کند و او را در آغوش بکشد و …، محکوم به شلاق تعزیری تا نود و نه ضربه است ولی در شرایطی که شوهر با شخص ثالث رابطه عمیق‌تری از جمله نزدیکی جنسی داشته باشد، این احتمال وجود دارد که حکم اعدام بر او عملی گردد.

جرم خیانت مرد به زن چیست و در چه شرایطی می‌شود آن را در دادگاه پیگیری کرد؟

چنانچه نمی‌دانید دقیقا جرم خیانت مرد به زن چیست باید بگوییم که اگر مرد (یا زنی) با مرد یا زن نامحرمی ارتباط عاشقانه و جنسی و یا کمتر و بیشتر از این داشته باشد، مرتکب جرم خیانت شده است و در زمانی که فرد بتواند دلایل و اسناد و مدارک قابل اعتمادی را ارائه دهد، پیگیری این موضوع در دادگاه شدنی خواهد بود.

طلاق در صورت خیانت مرد متاهل

اگر مردی در زمان ازدواج و با وجود امکان برقراری رابطه جنسی با همسرش، با فرد دیگری رابطه برقرار کند، شامل مجازات خیانت مرد به زن خواهد شد.

طبق نظر قاضی این مجازات در برخی مواقع می‌تواند حق طلاق را از مرد گرفته و به زن دهد تا زن در صورت نیاز از مرد به راحتی جدا شود. اگر زن به جرم خیانت از همسر خود شکایت کند در صورت اثبات با مدارک و یا شهادت شاهدان یا اقرار خود مرد، می‌تواند حق طلاق را دریافت کند.

برخی از زنان به علت صلاحدید خانواده خیانت را می‌بخشند و آن را مخفی نگه می‌دارند تا به زندگی خود ادامه دهند. اما اگر زنی توان تحمل چنین چیزی را نداشته باشد قانون به او حق طلاق در صورت خیانت مرد را می دهد.

اگر مرد بدون اطلاع زن ازدواج مجدد کرده باشد و رای دادگاه را نیز برای این ازدواج در اختیار نداشته باشد زن می‌تواند حق طلاق را از او بگیرد.

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سالها تجربه در زمینه مسائل حقوقی خانواده و حضور در دادگاه‌های کیفری آماده همراهی در تمامی مراحل است شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل نمایید.

خیانت مرد به زن موجب فروپاشی بنیان خانواده خواهد شد. عواقب بی توجهی مرد به زن بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن میپردازیم.
خیانت مرد به زن موجب فروپاشی بنیان خانواده خواهد شد. عواقب بی توجهی مرد به زن بسیار زیاد است. در این مقاله به معرفی مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن در دادگاه پرداختیم.

حکم خیانت زن به شوهر چیست؟

مجازات زنا محصنه برابر با سنگسار میباشد. اما حکم خیانت زن به شوهر تنها زمانی اجرا خواهد شد که این موضوع ثابت شود.

موضوعات مرتبط با مقاله مجازات خیانت مرد به زن :

آیا مهریه در صورت خیانت زن به مرد همچنان پا بر جا است؟ بله.

چگونه مچ زن خیانتکار را بگیریم؟ به شما پیشنهاد میکنیم که به خوبی دغدغه های همسر خود را شناخته و به آنها رسیدگی کنید تا از وقوع هر گونه خیانت در آینده جلوگیری شود.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟ این موضوع دلایل روانی بسیاری دارد، که فرصت بررسی کامل آن در این مقاله وجود ندارد.

حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست؟ در صورتی که مرد مجرد باشد، ضربات شلاق رایج ترین مجازات اعمال شده میباشد. اما اگر مرد متاهل باشد و زنای محصن صورت بگیرد، حکم میتواند به سنگسار یا اعدام تغییر یاید.

 

آماده پاسخ به سوالات شما در خصوص مقاله حکم خیانت مرد به زن + مدارک لازم برای اثبات خیانت مرد به زن هستیم.

4.8/5 - (6 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط