وکیل برای فرزند خواندگی

وکیل برای فرزند خواندگی + سوالات مصاحبه و جلسه مشاوره

وکیل برای فرزند خواندگی

فرزند خواندگی به این معنا است که یک زن و شوهر و یا هر شخص دیگری، کودکی را به عنوان فرزند بپذیرند؛ بدون این که پدر و مادر واقعی او باشند. در بسیاری از اوقات پروسه کارهای حقوقی فرزند خواندگی با چالش های مختلفی رو به رو شده و حل موارد حقوقی نیاز به همکاری با وکیل برای فرزند خواندگی را میطلبد. در این راهنمای حقوقی سعی کردیم تا به سوالات مهم در این زمینه پاسخ دهیم.

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره برای حل مشکلات حقوقی فرزندخواندگی، اخذ شناسنامه، حضانت فرزند و … را دارید؛ با شماره موبایل وکیل خانواده 09120712942 تماس حاصل فرمایید.
وکیل متخصص فرزند خواندگی آماده ارائه مشاوره قدم به قدم به شماست.

حضانت فرزند خوانده بعد از طلاق

لغت حضانت به معنای حفاظت و نگهداری می‌باشد. عموما پس از اجرا شدن صیغه طلاق و جدا شدن زوجین از یکدیگر، مسائل مربوط به حضانت فرزند و یا فرزندخوانده پیش می‌آید.

حضانت فرزند خوانده بعد از طلاق با توجه به ویژگی‌های پدر و مادر و صلاحیت هر یک از آن‌ها مشخص می‌گردد. بنابراین، هر یک از والدین که صلاحیت بیشتری برای نگهداری و تربیت فرزند خوانده را داشته باشد و حضور او برای کودک بهتر باشد، حضانت فرزند خوانده به او واگذار می‌شود.

در این شرایط مشاوره گرفتن از وکیل فرزند خواندگی میتواند کمک زیادی به شما بکند. زیرا او با دانش و آگاهی کافی نسبت به قوانین موجود، سنجیده‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد میدهد.

حضانت فرزند خوانده بعد از طلاق بر عهده پدر یا مادری است که حضورش به صلاح فرزند باشد.
حضانت فرزند خوانده بعد از طلاق بر عهده پدر یا مادری است که حضورش به صلاح فرزند باشد.

قانون شناسنامه فرزند خوانده

قانون شناسنامه فرزند خوانده در ایران به این صورت است :

کودک و یا نوجوانی که توسط شخصی سرپرستی می‌شود، این اجازه را دارد که بعد از 18 ساله شدن، اقدام به درخواست صدور شناسنامه جدید نماید. در این شناسنامه می‌تواند در صورت مشخص بودن نام خانوادگی واقعی خود، آن را درج کند و اگر آن نامعلوم است، نام خانوادگی و اطلاعات والدین حال حاضر را قرار دهد.

وکیل برای فرزند خواندگی در تهران

وکیل برای فرزند خواندگی در تهران و یا سایر استان‌ها با داشتن علم و آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مربوط به این زمینه می‌تواند شما را نسبت به مراحل انجام این امر آشنا و آگاه سازد. او با تجربیات فراوانی که در زمینه امور مرتبط با فرزند خواندگی دارد، می‌تواند شرایط فرزند خواندگی را برای شما تشریح نماید و مراحلی که باید طی کنید را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهد و باعث شود سریع‌تر به نتیجه برسید.

سیاوش اسکندرزاد یکی از وکلای خبره و باتجربه در حل مسائل فرزند خواندگی است که با سابقه کار درخشان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن دسته از افرادی است که به دنبال کسب مشورت از وکیل هستند.

شماره وکیل فرزندخواندگی : 09120712942

کسب مشاوره از وکیل برای سرپرستی فرزند به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتر نسبت به شرایط و مراحل، پیش بروید.
کسب مشاوره از وکیل برای سرپرستی فرزند به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتر نسبت به شرایط و مراحل، پیش بروید.

مصاحبه فرزند خواندگی چیست؟

یکی از سوالات پر تکرار این است که مصاحبه فرزند خواندگی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به کمی قبل برگردیم.

در ابتدا، زن و شوهر باید در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام نمایند و مدارک لازم را داخل سامانه بهزیستی بارگذاری کنند. پس از این، پیامکی جهت دریافت کد به آن‌ها فرستاده می‌شود. سپس در شرایطی که تایید اولیه خانواده به انجام برسد، مرحله مصاحبه و بازدید مددکاری شکل می‌گیرد و خانواده باید در انتظار این باشند که کودکی با این شرایط یافت بشود.

تست روانشناسی فرزندخواندگی چگونه است؟

هنگامی که یک زوج برای اقدام به سرپرستی کودک به بهزیستی مراجعه می‌نمایند، تست‌هایی جهت بررسی سلامتی زوج انجام می‌شود و عموم افراد نمی‌دانند تست روانشناسی فرزندخواندگی چگونه است؟ و به دنبال کسب آگاهی راجع به آن هستند.

این تست‌ها اکثرا در خصوص سنجش میزان سلامتی روحی زوجین است زیرا آن‌ها وظیفه تعلیم و تربیت کودک را بر عهده دارند و باید به طور کامل از نظر روانی سالم باشند.

غیر از این، سوال‌هایی مطرح می‌شود که مشخص گردد آیا این کودکان با روحیات این زوج جور در می‌آید و یا خیر؟ و …

کدام نوع فرزند خواندگی غیر قانونی است؟

فرزند خواندگی بدون کمک گرفتن از وکیل و طی کردن مراحل قانونی بسیار زیاد شده است. برای مثال، افرادی هستند که برای مهاجرت از کشور یا هر دلیل دیگری تصمیم می‌گیرند بدون گذراندن مسیر قانونی، فرزند خود را به فرد دیگری مانند خاله واگذار کنند و نام فرزند خواندگی را بر روی این امر می‌گذارند در حالی که این شیوه فرزند خواندگی غیر قانونی است.

سوالات مشاوره فرزندخواندگی

اغلب پیش از اقدام به فرزندخواندگی، افراد باید به یک روانشناس مراجعه کنند تا تست‌های مورد نیاز از آن‌ها گرفته شود و سوالات مشاوره فرزندخواندگی را پاسخ دهند تا میزان خواست و جدیت آن‌ها برای انجام چنین کاری را بسنجند. برخی از این سوالات عبارت اند از:  حمایتی از سمت همسر شما برای فرزندخواندگی هست؟ چه میزان اشتیاق برای این کار دارید؟ آیا توان مالی مناسبی جهت حمایت از فرزندخوانده را دارید؟ آیا صبر کافی در زندگی برای طی کردن این روند و تربیت فرزند را دارید؟

مشاوره با وکیل برای فرزند خواندگی

جهت برقراری ارتباط و کسب مشاوره با وکیل برای فرزند خواندگی می‌توانید از روش‌ها مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی بهره بجویید.

بسیاری از وکلا مانند سیاوش اسکندرزاد، علاوه بر مشاوره حضوری که در ساعات مشخصی ارائه می‌شود، به صورت 24 ساعته و آنلاین نیز آماده به شنیدن پرسش‌های شما هستند.

آدرس وکیل فرزندخواندگی جهت دریافت مشاوره حضوری : خیابان ملاصدرا، نرسیده به پل کردستان، جنب انتشارات بورس، پلاک 29، طبقه 2

جلسه مشاوره فرزند خواندگی به چه شکل است؟

پیش از برقراری جلسه مشاوره و ارتباط با وکیل، این سوال در ذهن بسیاری از مراجعین شکل می‌گیرد که جلسه مشاوره فرزند خواندگی به چه شکل است؟ و چه موضوعاتی در آن بیان می‌شود؟
در این جلسات عموما به شرایطی که زن و شوهر باید داشته باشند، مراحلی که باید طی شود، قوانین مرتبط با این موضوع، عوامل وابسته به این زمینه، آثار فرزند خواندگی مانند تعهدات مالی و … می‌پردازند.
در جلسات مشاوره فرزند خواندگی عموما راجع به شرایط انجام این کار، مراحل و قوانین صحبت می‌شود.
در جلسات مشاوره فرزند خواندگی عموما راجع به شرایط انجام این کار، مراحل و قوانین صحبت می‌شود.

سوالات کمیته فرزند خواندگی معمولا چیست؟

اگر به دنبال این هستید که بدانید سوالات کمیته فرزند خواندگی معمولا چیست؟ جا دارد بگوییم که برای همه یکسان نیست و بسته به هر خانواده‌ای، سوالات متفاوت است.

با این حال، سوالات کمیته و یا بهزیستی و شیرخوارگاه از والدین عموما در این رابطه است که شما به چه میزان در تصمیمی که گرفته‌اید، جدی هستید.

غیر از این، سوالاتی در این باره که چرا قصد دارید فردی را به خانواده اضافه کنید؟ آیا از نظر مالی می‌توانید از فرزند پشتیبانی کنید؟ آیا قادر به مسئولیت‌پذیری هستید؟ و …

آیا مقاله وکیل برای فرزند خواندگی + سوالات مصاحبه و جلسه مشاوره برای شما مفید بود؟

5/5 - (1 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط