هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل

هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل در سال 1403

هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل چقدر است؟

پس از مدت‌ها آئین‌نامه‌ای مرسوم به تعرفه‌ی وکلا از جمله هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل ، هزینه مشاوره کیفری، حقوقی و … توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

بر اساس آئین‌نامه جدد تعرفه حق الوکاله و … مصوب 28 /12 /98 ریاست محترم قوه قضاییه هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل حداقل دو میلیون ریال و حداکثر پنجاه میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
دقت کنید که این نرخ کاملا بستگی به نوع پرونده دارد و در برخی از موارد میتواند بیشتر از ارقام بالا باشد چرا که در سال 1403 نرخ تورم با سال 1398 بسیار متفاوت بوده است و یک وکیل حرفه ای به اندازه خدمات حرفه ای خود مبلغ دریافت می دارد .

پیش از تنظیم و ابلاغ این آیین‌نامه، هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل و یا هزینه مشاوره حقوقی، کیفری و …. و به نتیجه رساندن پرونده بسیار متعدد بود و هر یک از وکلا تعرفه خاص خود را بیان می‌کردند که این کار باعث میشد برخی از آن‌ها حق‌الزحمه گزافی را دریافت نمایند و برخی دیگر حتی قادر نباشند هزینه سفرهای مربوط به پرونده‌های موکل‌ها را به دست بیاورند. بنابراین، آیین‌نامه کمک می‌کند تا همه‌ی وکلا از یک تعرفه پیروی کنند و هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل و یا هر عمل دیگری از سوی وکلا، مشخص باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری و یا ثبت درخواست مطالعه فوری پرونده شما با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

اگر قصد اقدام به تنظیم  درخواست مطالعه پرونده را دارید، در این مقاله نمونه درخواست مطالعه پرونده کیفری را قرار داده‌ایم و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین وکالت تخصصی و حرفه ای پرونده های مواد مخدر انجام می گردد .

متن درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل

متن زیر نمونه متن درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل است که شما می‌توانید در صورت نیاز به مطالعه پرونده در دادگاه، از آن استفاده نمایید.

 


بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه ….. دادگاه عمومی حقوقی

با عرض سلام و احترام خدمت شما بزرگوار، این‌جانب …….. در خصوص پرونده به شماره بایگانی ………. خواهشمند هستم دستور فرمائید تا پرونده ذکر شده، برای مطالعه در اختیار اینجانب قرار بگیرد . کمل تشکر را از دستور مساعدی که صادر خواهید کرد، از شما دارم.

                                                                                                                 با احترام مجدد

                                                                                                                      امضاء


 

هزینه وکیل برای مطالعه پرونده توسط وکیل متخصص مشخص می‌گردد.

لایحه مطالعه پرونده و کپی از اوراق

در این بخش، نمونه متن لایحه مطالعه پرونده و کپی از اوراق را قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز، از این متن استفاده کنید و یا الگو بردارید.

 


بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه …… دادگاه کیفری دو شهر اصفهان
موضوع ‌: درخواست مطالعه پرونده

با سلام و احترام ضمن تقدیم نسخه اول وکالت‌نامه و باطل نمودن تمبر وکالتی درخواست مطالعه پرونده کلاسه …… مطرح شده در آن شعبه مورد استدعاست، خواهشمند است دستور فرمائید پرونده جهت مطالعه و عنداللزم اخذکپی از اوراق آن در اختیار اینجانب قرار گیرد.
با تجدید احترام
آقای …… به وکالت از اقای …..


درخواست مطالعه پرونده توسط متهم

مطابق ماده 351 قانون آیین دادرسی کیفری، متهم و یا وکیل او این اجازه را دارد که به دادگاه مراجعه نموده و پرونده را مطالعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد. آن‌ها باید از رئیس دادگاه، درخواست مطالعه پرونده توسط متهم و یا وکیل را داشته باشند و پس از پرداخت هزینه، از برگه‌ها عکسبرداری نمایند.

درخواست مطالعه پرونده توسط شاکی

مطابق با ماده قانونی مطالعه پرونده حقوقی و کیفری، به این موضوع اشاره شده است که شاکی این اجازه و حق را دارد که پرونده را مورد مطالعه قرار دهد. این بدان معنا است که شاکی در موقعیتی که قصد اظهار ادله و معرفی شهود را دارد، می‌تواند با درخواست مطالعه پرونده توسط شاکی، اوراق پرونده و صورت جلسه مقدماتی را مطالعه نماید و یا از آن‌ها رونوشت اخذ کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که ارائه اسناد و مدارکی که در آن‌ها مطالب مرتبط با تحقیقات جرم علیه امنیت خارجی و داخلی یا منافی عفت وجود داشته باشد، ممنوع است و این موضوع باید در درخواست مطالعه پرونده توسط خوانده و یا شاکی رعایت شود.

غیر از این، باید توجه داشته باشید که شاکی با وجود دارا بودن مجوز مطالعه پرونده، این اجازه را ندارد که مطالب و مدارک ممنوعه را منتشر نماید. مگر در شرایطی که از آن‌ها در مراجع صالح جهت دفاع از خود استفاده نماید.

تعرفه هزینه وکیل برای مطالعه پرونده بین 3 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال است.
تعرفه هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل بین 2 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال است.

مطالعه پرونده در سامانه ثنا امکان‌پذیر است؟

در مواقعی که فرد بخواهد خلاصه پرونده را مطالعه نماید، می‌تواند پس از ثبت نام در سامانه ثنا و همچنین وارد شدن در سایت عدل ایران، روند را پیش بگیرد. او باید کد ملی خود را وارد نموده و رمز خصوصی را از دفاتر خدمات قضایی دریافت کند. پس از این، با احراز هویت و طی شدن مسیر، او قادر است دست به مطالعه پرونده در سامانه ثنا بزند.

هزینه وکالت در مطالعه پرونده

جهت اطلاع دقیق از هزینه وکالت در مطالعه پرونده و کسب آگاهی نسبت به نحوه تنظیم وکالتنامه برای مطالعه پرونده ، می‌توانید با شماره‌ی 09120712942 تماس حاصل فرمایید.

 

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه پرونده‌های کیفری، روی ما حساب کنید.

شماره وکیل کیفری تهران (موبایل : 09120712942)

در مقالات آینده خواهیم نوشت :

  • نمونه وکالتنامه مطالعه پرونده.
  • درخواست مطالعه پرونده در دادسرا.
  • درخواست مطالعه پرونده توسط خوانده.
  • متن درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل.
  • مطالعه پرونده توسط وکیل متهم در دادسرا.

آیا مقاله هزینه مطالعه پرونده توسط وکیل در سال 1402 برای شما مفید واقع شد؟ آماده پاسخ به سوالات شما هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط