مجازات حمل مواد مخدر چیست؟

اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر (گردن نگرفتن پاپوش جاسازی؟)

اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر

گاهی اوقات برخی افراد برای بدنام کردن شخص دیگری اقدام به پاپوش درست کردن برای او و زدن اتهاماتی به فرد می‌کنند. در برخی موارد این پاپوش می‌تواند جاساز کردن مواد مخدر در وسایل یا اتومبیل وی باشد. سپس با لو دادن او به پلیس فرد بی گناه همراه با مواد مخدر دستگیر شده و به زندان می‌افتد. سوال اینجاست که آیا گردن نگرفتن مواد مخدر کافی است؟
برای اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر (اثبات پاپوش مواد مخدر) در ادامه با ما همراه باشید.

پاپوش مواد مخدر یکی از متداول‌ترین انواع پاپوش است. زیرا زمانی که فرد بی گناه با مواد مخدر دستگیر شود معمولا راهی برای اثبات اینکه مواد برای او نبوده، ندارد.

بر اساس میزان و نوع مواد مخدر مجازات این جرم می‌تواند حبس و یا اعدام باشد.
بهترین راه برای اثبات کردن بی گناهی در حمل مواد مخدر دریافت مشاوره از یک وکیل کارکشته جرایم کیفری است.

اگر هم اکنون نیاز به اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر دارید، می‌توانید با شماره موبایل وکیل کیفری 09120712942 تماس حاصل فرمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد در تمامی مراحل همراه شماست.

اثبات پاپوش مواد مخدر

به طور کلی پاپوش درست کردن برای دیگران از هر طریقی که باشد جرم محسوب می‌شود و مجازات مخصوص به خود را دارد. این جرم تنها در صورتی اثبات می‌شود که مدارک کافی برای پاپوش بودن ماجرا وجود داشته باشد و فردی که در ابتدا محکوم شده واقعا مجرم نباشد.

برای اثبات پاپوش مواد مخدر فردی که بی گناه دستگیر شده باید به کمک یک وکیل کیفری مدارک و شهادت شهود را برای خود جمع آوری کند تا بتواند در دادگاه بی گناهی خود را اثبات نماید. اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر گاهی دشوار می‌شود. زیرا مواد در وسایل فرد پیدا شده و شخصی که پاپوش را درست کرده بدون حضور هیچ شاهدی این کار را انجام داده است.

بنابراین تنها گردن نگرفتن مواد مخدر کافی نیست و لازم است ابتدا از یک وکیل کیفری مجرب کمک بگیرید. نکته دیگری که به شما در اثبات بی گناهی کمک می‌کند این است که ثابت کنید شما سابقه‌ای در زمینه مواد مخدر نداشته‌اید.

پاپوش درست کردن برای دیگران در زمینه مواد مخدر جرم محسوب می‌شود.
پاپوش درست کردن برای دیگران در زمینه مواد مخدر جرم محسوب می‌شود. متاسفانه نمونه پرونده مواد مخدر به شکل پاپوش بسیار زیاد است. اگر به دنبال راه های اثبات بی گناهی هستید، لازم است تا با یک وکیل کیفری خبره در زمینه پرونده خود صحبت کنید.

گردن نگرفتن مواد مخدر

در شرایطی که شخصی برای دیگری بر حسب توطئه پاپوشی ایجاد کرده باشد و آن فرد به خاطر جرمی که مرتکب نشده است، محکوم به مجازات شود، فقط یک وکیل مواد مخدر قادر است با ارائه نمودن مدارک و شهادت شاهدان، از پس اثبات بی‌گناهی آن شخص برآید.

وکیل مواد مخدر با ارائه مدارک و شهادت شهود می‌تواند از مقام قضایی خواستار تبرئه فرد بی‌گناه و مجازات شخصی که توطئه چیده است، بشود. در نتیجه اثبات پاپوش مواد مخدر به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.


در شرایطی که فردی تهمت جرم مواد مخدر بزند، اعاده حیثیت و شکایت از آن فرد را می‌توانید آغاز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله به شما کمک می‌کند:

مجازات اعاده حیثیت (سرقت، کلاهبرداری و …) + جریمه نقدی


مجازات پاپوش مواد مخدر

در صورتی که فردی به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شود و اعلام نماید که برای او پاپوش درست کرده‌اند، اگر بتواند پاپوش را اثبات کند بی گناه شناخته خواهد شد. در مقابل می‌تواند از فردی که برای او پاپوش درست کرده شکایت کند و برای او درخواست مجازات پاپوش مواد مخدر را داشته باشد.

اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر باعث می‌شود که به جای شما فردی که برایتان پاپوش درست کرده همان مجازات را دریافت کند. در قانون به پاپوش درست کردن برای دیگری اصطلاحا افترای عملی گفته می‌شود که جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

مجازات پاپوش یا افترای عملی به شرح زیر است.

  • حبس از ۶ ماه تا سه سال.
  • ۷۴ ضربه شلاق.

میزان این مجازات بستگی به شدت و نوع جرم نسبت داده شده به فرد دیگر دارد.

مجازات جاسازی مواد مخدر در وسایل دیگران

اگر شخصی برای شخص دیگری پاپوش درست کند و او را متهم به حمل مواد مخدر نماید در واقع مواد مخدر متعلق به خود او بوده است. پس اگر شخصی که در ابتدا متهم شناخته شده و مواد مخدر در وسایل او پیدا شده است بتواند اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر را با موفقیت به انجام برساند شخصی که مواد را جاساز کرده بود متهم شناخته می‌شود.

مجازات جاسازی مواد مخدر در وسایل دیگران همان مجازاتی است که فرد بی گناه در صورت محکوم شدن قرار بود دریافت کند. این مجازات بر اساس نوع و مقدار مواد قرار داده شده در وسایل فرد تعیین می‌گردد.

مواد مخدر سنتی مثل تریاک به علت اینکه توهم زایی کمتری ایجاد می‌کنند و خطر کمتری برای جامعه دارند، مجازات سبک‌تری دریافت می‌کنند. اما مواد مخدر صنعتی به علت توهم زایی بالا و خطر برای جامعه بر اساس نوع و حجم مجازات زندان و اعدام را در پی خواهند داشت. توجه کنید که اگر مواد مخدر در وسایل شما پیدا شود، گردن نگرفتن مواد مخدر به هیچ عنوان کمک کننده نخواهد بود.

اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر صنعی و سنتی

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال‌ها تجربه در زمینه پرونده‌های پاپوش و مواد مخدر در تمامی مراحل حل پرونده در کنار شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل فرمایید. یکی از تخصص های اصلی وکیل مواد مخدر کمک به شما در اثبات پاپوش مواد مخدر میباشد.

آماده کمک به شما در زمینه دفاع در پرونده نگهداری مواد مخدر هستیم.

تهدید به جاسازی مواد مخدر

اگر فردی شخص دیگری را تهدید به جاسازی مواد مخدر نماید و به او بگوید که برایش پاپوش درست می‌کند اینکار جرم است و شامل مجازات تهدید دیگران می‌شود. همچنین تهمت مواد مخدر به دیگران و یا گردن نگرفتن حمل مواد مخدر در صورتی که مواد متعلق به آن شخص است نیز جرم شناخته می‌شود و دارای مجازات است.

مجازات حمل مواد مخدر می‌تواند حبس یا اعدام باشد.
مجازات حمل مواد مخدر با ماشین می‌تواند حبس یا اعدام باشد. بسیاری تصور دارند که گردن نگرفتن مواد مخدر مشکل را حل میکند؛ اما اینگونه نیست. میزان وثیقه برای مواد مخدر نیز بستگی به مقدار موادی که همراه شما بوده دارد.

اگر اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر ناکام باشد چه میشود؟

تخفیف مجازات در قانون جدید مواد مخدر

 در صورتی که فرد بی گناه محکوم به حمل مواد مخدر باشد و موفق به اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر نشود می‌تواند برای مجازات خود تخفیف دریافت کند. شرایط دریافت تخفیف مجازات در قانون جدید مواد مخدر، به شرح زیر است.

  • نداشتن سوء پیشینه.
  • همکاری با پلیس برای دستگیری دیگر مجرمان.
  • داشتن نیت شرافتمندانه.

میزان وثیقه برای مواد مخدر چگونه مشخص می‌شود؟

جرمی که شخص مرتکب شده است، ملاک اقدامی در جهت مشخص نمودن میزان وثیقه برای مواد مخدر و ارزش و بهای ملکی که بعنوان وثیقه باید معرفی شود می‌باشد. هیچ فرقی هم ندارد که متهم اقدام به گردن نگرفتن مواد مخدر کرده باشد یا نه.

مبنای قانونی بر این اساس که متهم چه جرمی را مرتکب شده است و در فرض محکومیت، به چه مجازاتی محکوم خواهد شد؟ در قانون آیین دادرسی کیفری مورد نگارش قرار گرفته می‌شود. بنابراین، مقام قضایی که وظیفه رسیدگی را دارد، مانند بازپرس، باید تناسبی را در میزان قرار وثیقه در مواد مخدر رعایت کند.

خرید زندان مواد مخدر

خرید زندان مواد مخدر به این معنا است که این مجازات (زندان) را تبدیل به یکی از مجازات‌های مالی مانند پرداخت جریمه نقدی کنند.

بعضی از نهادهای تخفیفی برای تبدیل نمودن مجازات زندان به سایر مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در حقوق ایران طبق قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری، تاسیس شده است. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به مجازات‌های جایگزینی مانند حبس و آزادی مشروط اشاره کنیم.

این که در همه‌ی مجازات‌های زندانی که به خاطر مرتکب شدن به جرم‌های مربوط به مواد مخدر صورت گرفته اند، خرید زندان مواد مخدر را برای تبدیل این مجازات انتخاب کنند، شدنی نیست. در مورد بعضی از جرم‌های مواد مخدر مانند حمل کردن هروئین در وزن‌های بالا یعنی تا سی گرم، این احتمل وجود داردفرد مرتکب شده به این جرم، محکوم به 15 سال حبس شود.

یکی از راه‌های خرید زندان مواد مخدر، استفاده نمودن از مجازات‌های جایگزین حبس است.

مطابق با ماده شصت و چهار قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های جایگزین حبس از جمله موارد زیر هستند:

  • دوره مراقبت.
  • خدمات عمومی رایگان.
  • جزای نقدی.
  • جزای نقدی روزانه.
  • محرومیت از حقوق اجتماعی.

در چه صورت خودرو حامل مواد مخدر مصادره میشود ؟

اگر داخل خودرو مواد مخدر قرار گرفته شده باشد، آن خودرو به نفع دولت مصادره می‌شود. در شرایطی که به طور رسمی احراز شود که یک شخص ثالث صاحب آن خودرو می‌باشد، خودرو مورد نظر رفع توقیف خواهد شد.

راههای آزادی ماشین در مواد مخدر

یکی از راههای آزادی ماشین در مواد مخدر این است که صاحب ماشین شخص متهم نباشد و بتواند ثابت کند که این جرم بدون اطلاع او رخ داده است. در این صورت، خودرو به وی بازمی‌گردد.

مشاوره وکیل خبره در خصوص اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر

جهت دریافت مشاوره اختصاصی از دکتر سیاوش اسکندرزاد میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

 

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط