مجازات رابطه نامشروع چیست؟

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین + (مجازات سایر روابط)

مجازات رابطه نامشروع

رابطه نامشروع به عنوان یکی از مصادیق جرم دارای مجازات است و افرادی که مرتکب این جرم می‌شوند باید مجازات را نیز متحمل شوند. مجازات رابطه نامشروع می‌تواند شامل موارد زیر باشد. در ادامه نیز در خصوص حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین و … صحبت خواهیم کرد.

مجازات رابطه غیر شرعی در یک نگاه :

شلاق تا ۹۹ ضربه.
جریمه نقدی.
تبعید (در برخی موارد).
اعدام.

در صورت نیاز به مشاوره در مورد مجازات‌رابطه نامشروع و دریافت کمک از یک وکیل متخصص، می‌توانید با شماره تلفن وکیل کیفری 09120712942 تماس بگیرید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد در تمامی مراحل همراه شماست.

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین

در صورتی که رابطه‌نامشروع با رضایت طرفین برقرار شده باشد و هیچکدام شکایتی علیه دیگر نداشته باشد باز هم جنبه عمومی جرم باقی است و هر دو نفر مجازات می‌شوند. این مجازات بستگی به شدت انجام رابطه نامشروع دارد. مجازات رابطه نامشروع در صورتی قابل انجام است که این حکم ثابت گردد.

به طور کلی حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین (بدون رابطه دخولی) تا 99 ضربه شلاق خواهد.
اما اگر ثابت شود که زنا صورت گرفته، این حکم میتواند به اعدام تغییر کند.

اثبات رابطه نامشروع با رضایت طرفین

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین در یکی از شرایط زیر قابل اثبات است:

  • اقرار یکی از طرفین.
  • شهادت شاهدان. (۴ مرد عادل یا ۳ مرد عادل و ۲ زن عادل)
  • دانستن قاضی. (مدارک پزشکی قانونی و غیره)
  • وجود مدارکی نظیر فیلم و عکس و پیام.
رابطه نامشروع در ازدواج مانند یک جرم دارای مجازات است.
رابطه نامشروع در ازدواج مانند یک جرم دارای مجازات است.

جرم رابطه نامشروع در ایران دارای شدت‌های مختلف و شرایط گوناگونی است که میزان مجازات آن توسط قاضی در دادگاه تعیین می‌گردد. مجازات شلاق می‌تواند تحت شرایطی به جریمه نقدی تبدیل گردد. این جرم به علت کلی گویی در قانون هم اکنون یکی از چالش برانگیز‌ترین انواع مصادیق جرم است و تصمیم گیری در مورد آن نیاز به مشورت با وکیل دارد.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار چیست؟

رابطه مشروع اصولا به رابطه‌ای گفته می‌شود که در آن صیغه و یا عقد رسمی بین دو طرف خوانده شده باشد و مهریه‌ای در قبال این وصلت قرار داده شده باشد. در مقابل در رابطه نامشروع هیچ عقد و صیغه‌ای خوانده نشده و دو طرف بدون داشتن وصلتی در میانشان رابطه زنا و یا دون زنا برقرار می‌کنند.

رابطه دون زنا شامل مواردی مانند بغل کردن و بوسیدن و یا صحبت در پیامک و تلفن می‌شود. اگر زنی با وجود داشتن همسر با مرد دیگری که هیچ عقد و صیغه‌ای بین آن‌ها وجود ندارد یکی از انواع این روابط را برقرار کند بر اساس شدت رابطه و اثبات آن در دادگاه مجازات خواهد شد.

حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که مجازات رابطه نامشروع زن شوهر دار چیست؟ این مورد بستگی به شدت رابطه نامشروع دارد و فرقی نمی‌کند که پرونده شاکی خصوصی داشته باشد یا خیر. به علت جنبه عمومی جرم فرد خاطی مجازات خواهد شد. مجازات این جرم برای رابطه زنا در صورت اثبات کامل، اعدام و برای رابطه بدون زنا شلاق است. دقیقا مانند حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

  • اعتراف و اقرار طرفین به زنا و داشتن نزدیکی.
  • شهادت دادن شاهدان (شهادت چهار مرد عاقل و عادل یاسه مرد عادل به همراه دو زن عادل)
  • علم و تشخیص شخص قاضی با در نظر گرفتن مستندات به دست آمده از پزشکی قانونی و مدارک قابل اثباتی که به هر نحو جمع‌آوری شده اند.
  • وجود داشتن ادله‌ای مانند فیلم، متن، عکس و یا چت.

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین بین دختر و پسر مجرد

در شرایطی که بین یک دختر و پسر رابطه نامشروع اتفاق افتاده باشد، مجازاتی که برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، تا 100 ضربه شلاق است. اگر زنا بین این دو نفر اثبات شود، میتواند منجر به حکم اعدام شود.

در صورتی که زن رضایتی به زنا نداشته باشد و در حالت بیهوشی و یا خواب به او تعرضی اتفاق افتد، مجازات آن مرد، اعدام است. هم‌چنین مجازات عمل زنا برای مردی که با اغفال کردن فرد نابالغ و به همراه تهدید و ربودن زن تعرضی انجام دهد، مجازات او اعدام خواهد بود.

مجازات رابطه نامشروع پیامکی

مطابق با ماده 637 قانون مجازات اسلامی، مجازات و جریمه ایجاد رابطه نامشروع و زنا که رابطه نامشروع پیامکی هم یکی از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید، تا 99 ضربه شلاق تعزیری در نظر گرفته شده است که این ضربه شلاق، قابلیت این را دارد که به جریمه نقدی مبدل گردد.


مقاله پیشنهادی:

مجازات زنای محصنه در قانون جدید + (شرایط اثبات)


حکم زندان برای رابطه نامشروع

همانطور که گفته شد مجازات رابطه‌نامشروع ضربات شلاق یا جریمه نقدی است و حکم زندان برای رابطه نامشروع چندان معمول نیست. این حکم تنها در صورتی ممکن است داده شود که رابطه نامشروع در ملا عام صورت گرفته باشد و مردم شاهد آن بوده باشند.

به این ترتیب برای هر دو نفر و یا یکی از آن‌ها ممکن است حکم زندان نیز در نظر گرفته شود. البته از آنجایی که این اتفاق به ندرت پیش می‌آید، معمولا زندان جزو مجازات‌های اصلی رابطه نامشروع قرار داده نمی‌شود.

مشاوره با وکیل کیفری در خصوص پرونده ارتباط نامشروع

جهت دریافت مشاوره کیفری رایگان (تلفنی) در خصوص مجازات رابطه نامشروع میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال‌ها تجربه در زمینه حل انواع پرونده‌های کیفری و خانواده آماده ارائه مشاوره قدم به قدم به شماست. اگر هم اکنون نگران حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین بوده و یا نیاز به مشاوره با وکیل کیفری دارید می‌توانید با تلفن بالا تماس حاصل نمایید.

شکایت رابطه نامشروع چقدر طول می‌کشد؟

در پاسخ به سوال شکایت رابطه نامشروع چقدر طول می‌کشد؟

ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که چه کسی می‌تواند از رابطه نامشروع، شکایت کند؟

از آنجایی که این عمل یک جنبه عمومی دارد و به طور کلی جرم شناخته می‌شود نیازی به شاکی خصوصی ندارد و افرادی که مرتکب آن شده‌اند به طور کلی مجازات می‌شوند. البته اگر مردی متوجه داشتن رابطه نامشروع توسط همسرش شده باشد تا ۵ سال پس از اتفاق افتادن رابطه می‌تواند از همسرش شکایت کند. حتی اگر در این مدت طلاق اتفاق افتاده باشد.

برای این شکایت نمی‌توان زمان مشخصی در نظر گرفت زیرا تا طی شدن مراحل بازرسی و اثبات جرم و همچنین آمدن رای دادگاه ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.

رابطه نامشروع موجب از هم فروپاشیدن زندگی مشترک می‌شود. در این مقاله در خصوص حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین توضیحات کاملی ارائه دادیم.
رابطه نامشروع موجب از هم فروپاشیدن زندگی مشترک می‌شود. در این مقاله در خصوص حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین توضیحات کاملی ارائه دادیم.

پرسش و پاسخ در مورد جرم رابطه نامشروع

مجازات رابطه‌نامشروع در تخلفات اداری چیست؟

این مجازات مانند مجازات‌رابطه نامشروع در شرایط عادی تعیین می‌گردد و می‌تواند شامل موارد گفته شده باشد. البته ممکن است توسط رییس اداره مجازات‌های دیگری نظیر اخراج نیز در نظر گرفته شود.

مجازات رابطه نامشروع در نیروهای مسلح چگونه تعیین می‌شود؟

نظامی بودن فرد خاطی که مرتکب رابطه‌نامشروع شده است تاثیری در مجازات او ندارد و مانند افراد عادی در این مورد با او برخورد خواهد شد. البته طبق گفته برخی از متخصصان در برخی موارد نظامی بودن و مرتکب جرم شدن می‌تواند سبب تشدید در مجازات نیز بشود.

در آپدیت های بعدی مقاله جرم ارتباط نامشروع

در آموزش های بعدی سعی خواهیم کرد تا در ارتباط با مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع، مجازات رابطه نامشروع دختر و پسر، مجازات رابطه نامشروع پیامکی و اعتراض به رای رابطه نامشروع 99 ضربه شلاق تعزیری به دیوان عالی؛ اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا مقاله حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین برای شما مفید بود؟

4.4/5 - (7 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط