چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم ؟

چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم؟ (روش پیگیری و ردیابی)

چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم؟

یکی از مشکلات افرادی شاکی که به ما مراجعه می‌کنند این است که فرد کلاهبردار و متهم فرار کرده است. در این موقعیت این سوال زیاد پرسیده می‌شود که چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم ؟

در مورد دستگیری و به دام انداختن یک کلاهبردار یا خائن در امانت یک وکیل زبده و متبحر می تواند از طریق اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین رایزنی با اداره آگاهی و مراجع امنیتی کشور کلاهبردار را به دام بیندازد .

تعدادی روش دستگیری متهم فراری را در این بخش آورده‌ایم ولی به خاطر داشته باشید که بهتر است در این زمینه با وکیل متخصص مشورت کنید و از او کمک بخواهید. تجربه وکیل متخصص در بندرعباس و دیگر شهر های مهم مراکز استان از قبیل شیراز و اصفهان یقینا منجر به دستگیری متهم خواهد شد و شما به حقتان خواهید رسید

  • ردیابی متهم از طریق شماره همراه.
  • ردیابی شخص متواری به کمک شماره کارت بانکی ، کارت سوخت ، کارت ملی و هر کارت ذیگری که دارای چیپست ( chipset) الکترونیکی باشد .
  • ردیابی متهم فراری از طریق نقطه زنی کلاهبردار .
  • تعقیب و جلب کلاهبردار.

جهت دریافت مشاوره فوری از وکیل جرایم کیفری و آغاز پرونده سازی و ممنوع الخروجی و جلب متهم با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.


برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به این سوال که: چگونه کلاهبردار را مورد پیگیری قانونی قرار دهیم؟ مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
شماره وکیل کیفری (مشاوره رایگان)


ردیابی شماره موبایل کلاهبردار

ردیابی شماره موبایل کلاهبردار توسط دادگاه، یا مرجع انتظامی و امنیتی امری است که در مواقعی خاص صورت می‌گیرد.

در برخی از موارد، این امکان وجود دارد که دادگاه تصمیم بگیرد اطلاعاتی را از موقعیت مکانی یک تلفن همراه کسب کند. در این موقعیت، قاضی پرونده درخواستی را در جهت نقطه زنی (ردیابی به کمک آنتن‌های بی تی اس) صادر می‌کند.

این درخواست که اقدام فنی نام دارد بعد از اخذ تاییدیه‌های مورد نیاز، به  انجام می‌رسد. این نکته بسیار مهم و قابل توجه است که درخواست نقطه زنی فقط و فقط به دستور قاضی انجام می‌پذیرد و هر شخصی این اجازه را ندارد که در هر زمان و موقعیتی این درخواست را از دادگاه داشته باشد.

ردیابی شماره موبایل کلاهبردار یکی از راه‌های پیدا کردن متهم فراری است.
ردیابی شماره موبایل کلاهبردار یکی از راه‌های پیدا کردن متهم فراری است.

چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم؟ (از طریق شماره کارت)

ممکن است یکی از پاسخ‌ها برای سوال ” چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم ؟” پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت باشد.

اگر دادگاه جهت پیدا نمودن کلاهبردار فراری درخواست پیگیری شخص از طریق شماره کارت را اعلام نماید، بانک مربوطه که شخص فراری در آن حساب داشته باشد، اطلاعات کافی و قانونی را در اختیار دادگاه قرار خواهد داد و این روش می‌تواند یکی از راه‌های تاثیرگذار در یافتن کلاهبردار به حساب آید. یک وکیل حره ای می تواند در این خصوص کمک های شایانی به ما بنماید .

پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت به دستور مراجع قضایی امکان‌پذیر است.
پیگیری کلاهبرداری از طریق شماره کارت به دستور مراجع قضایی امکان‌پذیر است.

سامانه افراد متواری چیست؟

سامانه افراد متواری با تشخیص افراد مجرم، آن‌ها را از خدمات دولتی و همچنین غیر دولتی منع نموده و نام مجرمان متواری شده را در دسترس سایر ارگان‌های اداری و نظامی قرار می‌دهند تا هیچ‌گونه خدمتی در اختیارشان قرار نگیرد. در حال حاضر در شهرستان های تهران و بندرعباس قرارگاه جلب محکومین متواری نیز وجود دارد .

پیش از ردیابی شماره موبایل کلاهبردار چه باید کرد؟

زمانی که شخصی کلاهبرداری می‌کند و پا به فرار می‌گذارد، در ابتدا باید بدون فوت وقت، به کمک سندهای موجو، طرح دعوی مطالبه وجه را انجام دهید. از آن‌جایی که در تنظیم دادخواست باید موقعیت مکانی متهم را وارد نمایید و می‌دانید که او موقعیت مشخصی ندارد، می‌توانید در قسمت مکان بنویسید “مجهول مکان”. پس از آن اگر تحت هیچ شرایطی متهم پیدا نشود، حکم ردیابی شماره موبایل کلاهبردار اجرا خواهد شد.

نقطه زنی کلاهبردار چیست؟

یکی از موضوعاتی که در پیدا کردن متهم فراری مورد توجه قرار می‌گیرد، نقطه زنی کلاهبردار است. در این بخش با مفهوم نقطه زنی بیشتر آشنا خواهید شد.

به پیدا نمودن محل تقریبی‌ای که یک فرد در آن حضور دارد، با هدف تکمیل و پیگیری پرونده و یا بررسی کردن اظهارات و …، نقطه زنی موبایل می‌گوییم.

همان‌طور که گفته شد، این روش موقعیت مکانی دقیق فرد مورد نظر را نشان نمی‌دهد. شما با این کار صرفا منطقه‌ای که آن شخص در آن حضور دارد را به واسطه دکل‌های مخابراتی مورد شناسایی قرار خواهید داد.

نکته‌ای در این عمل وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. نقطه زنی فقط و فقط به دستور مراجع قضایی صورت می‌گیرد و این‌طور نیست که هر شخصی بتواند بدون هیچ دلیلی دست به اقدام این عمل بزند و درخواست نقطه زنی سیم کارت فردی را از دادگاه طلب کند.


پیشنهاد ما این است که در صورت نیاز به یافتن کلاهبردار فراری، با یک وکیل متخصص مشورت کنید.

مشاوره کیفری رایگان (تلفنی) + سوال از وکیل کیفری


عبارات کلیدی مرتبط با مقاله چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم

در آموزش های آینده خواهیم نوشت :

  • ردیابی شخص متواری.
  • روش دستگیری متهم فراری.
  • نقطه زنی موبایل چقدر دقیق است.
  • ردیابی متهم از طریق شماره همراه.
  • ردیابی شماره موبایل کلاهبردار.

آیا مقاله چگونه کلاهبردار فراری را پیدا کنیم؟ (روش پیگیری و ردیابی) برای شما مفید بود؟

3.7/5 - (4 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط