مجازات توهین و فحاشی درب منزل (مزاحمت، درگیری، آبروریزی)

مجازات فحاشی و تهدید درب منزل + (مزاحمت، درگیری، آبروریزی)

مجازات فحاشی و تهدید درب منزل

گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی افراد برای حس انتقام جویی و یا سلب آسایش افراد دیگر اقدام به ایجاد مزاحمت درب منزل آن‌ها می‌کنند. اما سوالات اصلی اینجاست. جرم مزاحمت درب منزل چیست؟ آیا مجازات آبروریزی درب منزل زندان است؟ جرم درگیری درب منزل چند ضربه شلاق است؟ اثبات مزاحمت درب منزل چگونه ممکن است؟
به طور کلی مجازات فحاشی و تهدید درب منزل شامل موارد زیر میباشد.

جریمه نقدی درجه ۶.

تا 74 الی 80 ضربه شلاق در صورت قذف. (تهمت به رابطه نامشروع)

مجازات مزاحمت درب منزل نیز می‌تواند حبس و ضربات شلاق باشد. میزان این مجازات بر اساس شدت جرم و میزان مزاحمت توسط قاضی تعیین می‌گردد. گاهی هم مجازات توهین و فحاشی درب منزل می‌تواند شامل تخفیف نیز شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص مزاحمت درب منزل دارید می‌توانید با شماره موبایل وکیل کیفری 09120712942 تماس حاصل فرمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد در تمامی مراحل همراه شماست.

جرم مزاحمت درب منزل چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مجازات مزاحمت درب منزل چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که طبق قانون هر شخصی برای زنان و اطفال و به طور کلی برای اهل یک خانه مزاحمت ایجاد کند شامل مجازات مزاحمت درب منزل و یا مجازات فحاشی درب منزل می‌شود. این مجازات شامل موارد زیر است.

حبس از ۲ تا ۶ ماه.

شلاق تا ۷۴ ضربه.

همچنین بر اساس نوع عملی که به عنوان مزاحمت شناخته می‌شود، اگر عمل حرامی باشد و جرم تلقی شود، مجازات او حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و شلاق تا ۷۴ ضربه خواهد بود.

مجازات آبروریزی درب منزل چیست؟

مجازات آبروریزی درب منزل جریمه نقدی و تا 74 ضربه شلاق است.

با مزاحمت طلبکار درب منزل چه کنیم؟

طلبکار هیچ حقی برای ایجاد مزاحمت در درب منزل فرد بدهکار نداشته و شما میتوانید هنگام ایجاد این مزاحمت با پلیس 110 تماس حاصل نمایید.

فحاشی و مزاحمت درب منزل شامل مجازات می‌شود.
اگر طلبکار درب خانه شما آبروریزی راه اندازد، شامل مجازات فحاشی و تهدید درب منزل میشود.

جرم درگیری درب منزل

در صورتی که بین دو یا چند نفر در خیابان درگیری ایجاد شود این درگیری بر اساس شدت و طرف آغاز کننده شامل مجازات می‌شود. گاهی این درگیری می‌تواند فقط لفظی باشد و شامل توهین و فحاشی شود. همانطور که گفته شد مجازات درگیری درب منزل یا جرم فحاشی در جلوی خانه جریمه نقدی یا ضربات شلاق در صورت قذف است.

درگیری‌ها می‌توانند بر سر یک مزاحمت درب منزل اتفاق افتاده باشند و یا به علل دیگر مانند حضور طلبکار درب منزل بدهکار باشند. با این حال هیچ شخصی این حق را ندارد که برای وصول مطالبات خود به درب منزل دیگری مراجعه کند و باید از طریق مراجع قانونی اقدام نماید.

جرم ایجاد مزاحمت و سلب آسایش

به طور کلی برای تعریف جرم ایجاد مزاحمت و سلب آسایش می‌توان گفت که این جرم شامل هرگونه حضور فیزیکی مکرر و صحبت‌های مکرر درب منزل و ایجاد درگیری و فحاشی و تهدید می‌شود. جرم توهین لفظی درب منزل همانطور که گفته شد جریمه نقدی یا هشتاد ضربه شلاق می‌باشد.

اما مزاحمت حتی اگر شامل فحاشی نباشد و فقط محدود به حضور فیزیکی باشد نیز جرم شناخته شده و دارای مجازات مخصوص به خود است.

اثبات مزاحمت درب منزل

برای شکایت از جرم مزاحمت و درخواست مجازات فحاشی و تهدید درب منزل می‌بایست به دادسرا مراجعه نموده و یک شکوائیه ارائه نمایید. همراه شکوائیه بهتر است مدارک محکمه پسند برای اثبات مزاحمت درب منزل نیز وجود داشته باشند.

اثبات این جرم مزاحمت در جلوی خانه و محل کار از راه‌های زیر ممکن است.

اقرار فرد مزاحم.

شهادت شهود.

علم قاضی بر اساس مدارک.

البته گفتنی است که بهترین راه برای اثبات جرم مزاحمت شهادت کتبی شهود است. زیرا در ارائه مدارک ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد. از آنجایی که امروزه امکان دستکاری در فیلم و عکس وجود دارد و ممکن است تصاویر ساختگی باشند، دادگاه نمی‌تواند آن‌ها را به عنوان ادله محکمه پسند در نظر بگیرد.

توجه داشته باشید در صورتی که مدرک مناسبی در اختیار ندارید بهتر است که به دادگاه مراجعه نکنید. زیرا در صورت عدم وجود دلایل کافی برای محکومیت متهم ممکن است این فرد برای اعاده حیثیت از شما شکایت کند.

نمونه شکایت مزاحمت درب منزل

یک نمونه شکایت مزاحمت درب منزل در این بخش آورده شده است:

بسمه الله الرحمن الرحیم
شکایت کننده : خانم/آقا …..
متهم : 1- خانم/آقا 2- خانم/آقا
موضوع شکایت: مزاحمت و فحاشی
تاریخ رخداد جرم : …/…/… محل رخداد جرم : …

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب
با عرض سلام و احترام
اینجانب م.ش در مقام تشریح شکایت مطروحه به استحضار می‌رساند: متهم در تاریخ … درب منزل اینجانب حضور یافت و شروع به فحاشی نسبت به اینجانب نمود و بارها به بهانه‌های گوناگون درب منزل مزاحمت ایجاد کرده است که در این راستا شاهدان متعددی حاضر به شهادت در محضر آن مرجع محترم خواهند بود. لهذا با عنایت به اینکه اقدامات مشتکی عنه جرم تلقی می‌شود، از آن مقام محترم تقاضای تعقیب و مجازات مشتکی عنه مورد استدعاست.

جرم مزاحمت درب مغازه

جرم مزاحمت درب مغازه نیز مانند جرم مزاحمت درب منزل دارای مجازاتی مشابه با مجازات فحاشی و تهدید درب منزل است. به طور کلی اگر فردی برای دعوا و درگیری به منزل یا ملک تجاری فرد دیگری مراجعه کند مجرم شناخته شده و به جرم مزاحمت و درگیری دستگیر خواهد شد.

مجازات مزاحمت درب مغازه می‌تواند بر اساس شدت درگیری و فحاشی جریمه نقدی یا حبس و ضربات شلاق باشد.

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال‌ها تجربه در زمینه پرونده‌های مزاحمت و کیفری در تمامی مراحل حل پرونده همراه شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل فرمایید.

مجازات فحاشی و تهدید درب منزل حبس و جریمه نقدی است.
مجازات فحاشی و توهین درب منزل برابر با حبس و جریمه نقدی است.

حکم فحاشی و تهدید درب منزل

در صورتی که فردی به درب منزل فرد دیگر مراجعه کرده، اقدام به فحش دادن و تهدید نماید مجرم شناخته شده و مجازات خواهد شد. این مجازات بر اساس شدت و نوع الفاظ به کار برده شده متفاوت است.

اگر الفاظ شامل تهدید به مرگ یا انواع دیگر تهدید باشد شامل مجازات حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه است. همچنین در صورتی که فحاشی نیز اتفاق افتاده باشد مجازات هر دو مورد باید اجرا شود که میزان آن طبق نظر قاضی تعیین می‌گردد.

مجازات فحاشی و تهدید درب منزل در قانون جدید

توهین در واقع نسبت‌دادن یک عمل تحقیر آمیز به فردی است که نتیجه‌ی آن، خوار و ذلیل شدن شخص و کسر شان او است. مجازات فحاشی و تهدید درب منزل در قانون جدید ، 2 تا 8 میلیون تومان جریمه نقدی است.


مقاله پیشنهادی:

مجازات فحاشی ناموسی پیامکی

مجازات هتک حرمت در محل زندگی چیست؟

اگر هتک حرمت منازل به دست مأمورین دولتی انجام پذیرد، من جمله جرم‌های عمدی به حساب می‌آید.

هتک حرمت در محل زندگی به این معنا است فرد مرتکب شده به جرم، با داشتن علم و آگاهی و با اقدامی مخالف قانون خود، تصمیم ورود به منزل فردی را بگیرد و این کار را انجام دهد. فلذا، عمدی بودن این امر و آگاهی داشتن نسبت به این موضوع که کار او برخلاف قانون است، جهت به حقیقت پیوستن سوء نیت آن فرد کفایت می‌کند و دیگر این که انگیزه و قصد فرد مرتکب خوب بوده است یا بد، تاثیری در انجام آن عمل نمی‌گذارد.

بنابراین، آگاهی داشتن نسبت به مسکونی بودن یک محل و هم‌چنین آگاه بودن نسبت به این که آن منزل به فردی تعلق دارد و قصد داشتن برای ورود به منزل غیر در جهت تحقق عنصر معنوی این جرم کافی است.

جرم هتک حرمت توسط مأمور دولتی

مجازات هتک حرمت در محل زندگی برای افرادی نظیر این مأمور دولتی، 1 ماه تا 1 سال حبس در نظر گرفته شده است.

حال در شرایطی که آن مامور دولتی اثبات کند که به دستور یکی از رؤسای خود که دارای صلاحیت صادر نمودن حکم است و موظف به اطاعت کردن از امر او بوده، دست به انجام این کار زده است، مجازات حبسی که مقرر شده بود، در حق آن فردی که این دستور را داده است اجرا خواهد شد.

حال اگر هتک حرمت و ورود به منزل غیر به واسطه افراد عادی (غیر از مامورین دولتی) صورت پذیرد، شخصی که مرتکب این جرم شده باشد، محکوم به حبس از شش ماه تا سه سال می‌شود و چنانچه افرادی که این امر را انجام داده اند بیشتر از یک نفر باشند و حداقل یکی از آن‌ها سلاح به همراه خود داشته باشد، مجازات‌شان از 1سال تا 6 سال حبس خواهد بود.

مجازات فحاشی به زن چیست؟

مطابق ماده 608 قانون مجازات اسلامی، چنانچه شوهری به همسر خود فحاشی کند و این امر اثبات شود، مجازات آن مرد 74 ضربه شلاق خواهد بود. در شرایطی که توهین ناموسی رخ دهد، مجازات فحاشی به زن 80 ضربه شلاق است زیرا این بی‌احترامی تنها به زن نشده است بلکه به خانواده او نیز بی‌حرمتی صورت گرفته است.

 

مشاوره با وکیل کیفری در خصوص مجازات فحاشی و تهدید درب منزل

جهت دریافت مشاوره اختصاصی از دکتر سیاوش اسکندرزاد برای اثبات مزاحمت درب منزل، میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

آیا مقاله مجازات فحاشی و تهدید درب منزل برای شما کاربردی بود؟

آماده پاسخ به سوالات شما هستیم.

4.3/5 - (6 امتیاز)