مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل چیست؟

مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل یا شوهردار + اثبات

مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل

با اختراع ابزار‌های جدید ارتباطی مانند تلفن و گوشی‌های هوشمند، انواع جدیدی از جرائم از طریق این دستگاه‌ها نیز به وجود آمده است. از جمله این جرائم جدید مزاحمت تلفنی است. گاهی اوقات این اتفاق برای خانم‌های متاهل پیش می‌آید که فردی از طریق تلفن مزاحمشان می‌شود. مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل به شرح زیر است.

1- اعمال محدودیت از سمت مخابرات.

2- تا 99 ضربه شلاق.

3- حبس از یک تا شش ماه.

مجازات مزاحمت برای زن شوهردار طبق قانون برای هر نوع مزاحمت در تلفن و فضای مجازی اعمال می‌گردد. در صورتی که خود فرد با مزاحم تلفنی همراهی کند و جواب او را بدهد این رابطه ممکن است در دسته روابط نامشروع قرار گیرد که مجازات مخصوص به خود را خواهد داشت.

اگر هم اکنون نیاز به مشاوره در خصوص مزاحمت تلفنی برای زن متاهل دارید می‌توانید با شماره موبایل وکیل کیفری 09120712942 تماس حاصل فرمایید. تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد در تمامی مراحل همراه شماست.

مزاحمت تلفنی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که به طور کلی مزاحمت تلفنی چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که مزاحمت تلفنی شامل تمامی تماس‌ها و پیامک‌هایی می‌شود که فردی در جهت آزار و سلب آسایش فرد دیگر ارسال می‌کند.

این پیام‌ها می‌تواند به صورت پیامک و یا در فضای مجازی ارسال گردد. هدف از اینکار می‌تواند موارد مختلفی از قبیل باج گیری و سلب آسایش باشد. این مزاحمت‌ها در قانون جرم تلقی می‌شود و شامل مجازات است.

اگر این عمل برای یک زن متاهل اتفاق بیفتد شامل مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل می‌شود و کاملا قابل پیگیری است.

مزاحمت تلفنی می تواند شامل رفتار‌هایی مانند زنگ زدن و قطع کردن، زنگ زدن و صحبت نکردن، استفاده از الفاظ رکیک، تهدید و توهین و غیره باشد.

مزاحمت در فضای مجازی برای زن متاهل جرم تلقی می‌شود.
مزاحمت در فضای مجازی برای زن متاهل جرم تلقی می‌شود.

جرم مزاحمت برای زن شوهردار

به طور کلی مزاحمت تلفنی برای هر شخصی که باشد شامل مجازات می‌شود. مجازات جرم مزاحمت برای زن شوهردار اگر از طریق تلفن باشد نیز همان اعمال محدودیت مخابراتی و حبس می‌باشد.

این مزاحمت می‌تواند گاهی از حد تلفن فراتر رفته و به مزاحمت‌های حضوری منجر شود که مجازات مخصوص به خود را خواهد داشت.

گرچه مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل تفاوت چندانی با ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر نمی‌کند اما در صورتی که همسر این زن متوجه این مزاحمت شود ممکن است مشکلات بیشتری به وجود بیاید.

همچنین اگر زن متاهل به تماس‌های مزاحم پاسخ دهد و با او ارتباط بگیرد ممکن است این رابطه به یک رابطه نامشروع تبدیل شده و دارای مجازات شلاق و غیره باشد.

مجازات مزاحمت در فضای مجازی

مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل می‌تواند شامل مزاحمت از طریق فضای مجازی نیز باشد. در فضای مجازی و نرم افزار‌های پیام رسانی که امکان ارسال پیام و صوت و تصویر به اشخاص مختلف را فراهم می‌کنند امکان مزاحمت برای افراد بسیار بالا می‌رود.

گاهی این مزاحمت می‌تواند برای یک زن متاهل اتفاق بیفتد که مجازات مزاحمت برای زن شوهردار را در پی دارد. زمانی که یک فرد در فضای مجازی مزاحم شما می‌شود و مکررا پیام می‌فرستد و از طریق مختلف به شما دسترسی پیدا می‌کند، می‌توانید از او شکایت کرده و درخواست مجازات مزاحمت در فضای مجازی را داشته باشید.

در این مسیر بهتر است از کمک یک وکیل کارکشته نیز استفاده کنید تا مراحل شکایت سریع‌تر و بهتر پیش برود. انواع مزاحمت در فضای مجازی می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • تهدید.
  • توهین و فحاشی.
  • باج گیری.
  • آزار و اذیت.
  • و غیره.

مجازات مزاحمت تلفنی برای زن شوهردار در فضای مجازی شامل محدودیت‌های مخابراتی و حبس از ۱۵ روز تا سه ماه باشد.

 

مجازات مزاحمت پیامکی ناموسی چیست؟

هر فردی اگر از طریق ابزار مخابراتی از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه و … توسط تماس صوتی و پیامک برای فردی دیگر مزاحمت ایجاد کند و به نوامیس او توهین نماید، باید متحمل مجازات مزاحمت پیامک ناموسی که از یک تا 6 ماه حبس است، شود و علاوه بر این، مقررات مخصوص شرکت مخابرات نیز اجرا خواهد شد.

حکم مزاحمت ناموسی (مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل)

حکم مزاحمت ناموسی از طریق تلفن همان مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل است که پیش‌تر در مورد آن توضیح داده شد. این حکم یک جنبه عمومی نیز دارد و از جمله جرائم غیرقابل گذشت است.

یعنی اگر شاکی خصوصی پرونده نیز رضایت دهد، جنبه عمومی جرم باقی است و مجرم مجازات خواهد شد. البته رضایت شاکی می‌تواند باعث تخفیف در مجازات محکوم شود.

تیم حقوقی و کیفری سیاوش اسکندرزاد با سال ها تجربه در زمینه پرونده‌های مزاحمت‌ تلفنی در تمامی مراحل حل پرونده همراه شماست. تنها کافیست با شماره 09120712942 تماس حاصل فرمایید.

مزاحمت تلفنی برای زن شوهردار دارای مجازات حبس و محدودیت مخابراتی است.
مزاحمت تلفنی برای زن شوهردار دارای مجازات حبس و محدودیت مخابراتی است.

اثبات مزاحمت تلفنی برای زن شوهردار

برای اثبات مزاحمت تلفنی ابتدا باید یک شکوائیه تنظیم کنید و از طریق مخابرات و یا از طریق دادسرا پیگیر ماجرا شوید. مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل در صورتی اجرا می‌شود که تمامی مدارک کامل و واضح و قابل استناد باشند.

از جمله راه‌های اثبات مزاحمت تلفنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شهادت شهود.
  • اقرار فرد مزاحم.
  • علم قاضی بر اساس مدارک.

از جمله مدارکی که می‌توانید در پرونده قرار دهید پرینت تماس‌های مکرر فرد مزاحم است که توسط مخابرات ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید صوت تماس را ضبط کرده و در دادگاه ارائه دهید.

حرف زدن با زن شوهردار چه حکمی دارد

اگر مزاحمت تلفنی برای زن متاهل پس از مدتی زن را از راه به در کند و تبدیل به روابط نامشروع بشود، مجازات متفاوت خواهد شد. در این بخش خواهیم دید که حرف زدن با زن شوهردار چه حکمی دارد ؟

به طور کلی ارتباطات نامشروع در 2 دسته روابط نامشروع زنا و روابط نامشروع غیر زنا وجود دارند. مزاحمت و در نتیجه، رابطه تلفنی با زن شوهردار و متاهل در دسته روابط نامشروع غیر زنا جای می گیرد.

روابط غیر زنا به اعمال منافی عفت و عرف گفته می‌شود. از جمله بوسیدن و گفتگوی غیر عرف میان خانم و آثایی که وصلت قانونی بین آن‌ها شکل نگرفته است. گفتگوی غیر متعارف، گفتگو از هر طریقی به صورت نامشروع را شامل می‌شود.

از نگاه قانون، مجازاتی که برای رابطه نامشروع غیر زنا و از طریق تلفن و … در نظر گرفته شده است، شلاق می‌باشد.

نکته مهم در خصوص مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل

در شرایطی که رابطه تلفنی به رابطه حضوری با زن متاهل خاتمه پیدا کند، با توجه به موقعیت، حکم بیشتر از شلاق خواهد بود. در کل، مجازات روابط نامشروع زنا عموما شلاق یا اعدام است.

ارتباطات نامشروع با اقرار کردن طرفین، گزارشی که پلیس ارائه می‌دهد، وجود داشتن مدارک و شهادت شهود که نشان می‌دهد رابطه غیر عرف است، تشخیص داده می‌شود و می‌توان آن را اثبات نمود.

از آن جا که هرگونه عکس، فیلم، پیام چه به صورت پیامک و چه در فضای آنلاین، این امکان را داند که در آن‌ها تقلب رخ دهد، به عنوان ادله جرم قابل اثبات نخواهند بود.


مقاله مرتبط:

نحوه ثبت شکواییه رابطه نامشروع

رابطه نامشروع در دسته جرم‌های کیفری است. بنابراین، جهت رسیدگی به آن نیاز به آگاهی نسبت به نحوه ثبت شکواییه رابطه نامشروع می‌باشد.

در قانون آیین دادرسی کیفری، شیوه ثبت و رسیدگی به جرم رابطه نامشروع معین شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به دادسرای عمومی، جرم رابطه نامشروع را ثبت کنند و پیگیر رسیدگی به آن بشوند.

البته جا دارد بگوییم که این تنها راه ممکن نیست. راه دیگری که در اختیار شما است، مراجعه به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی و پرداخت هزینه دادرسی می‌باشد. در این صورت، شکواییه شما ثبت شده و پس از آن، رسیدگی و تحقیق درباره جرم موردنظر شروع خواهد شد.

در شرایطی که جرم احراز شود، پرونده به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

پیشنهاد ما این است که در این خصوص حتما با وکلای باتجربه کیفری مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

نمونه شکایت مزاحمت پیامکی

یک نمونه شکایت مزاحمت پیامکی را در این بخش آورده‌ایم.

نام و نام خانوادگی شکایت کننده: …
محل سکونت: …
کدملی: …
شماره تلفن: …..

نام و نام خانوادگی متشکی عنه: …
محل سکونت: …
کدملی: …
شماره تلفن: …

موضوع اتهام: مزاحمت‌های گوناگون توسط تماس‌های تلفنی و پیامکی.
محل رخداد جرم: …
تاریخ رخداد جرم: …

دلایل ثابت نمودن جرم: 1- گرفتن استعلام از پلیس فتا.
2- داشتن اسکرین‌شات از پیام‌های ارسال شده از شماره : …
3- رونوشت کارت ملی

شرح شکایت
ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با عرض سلام و احترام

به استحضار می رساند اینجانب( شکایت‌کننده )… مالک خط به شماره … که متهم محترم آقا/خانم … ساکن شهرستان … با خط خود به شماره … با تماس‌های تلفنی پی در پی و بی دلیل و ارسال اس ام اس و پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که چند مورد از پیام های ارسالی او به عنوان نمونه به صورت اسکرین شات ضم شکواییه تقدیم حضور گشته است، باعث سلب آسایش و ایجاد مزاحمت و ناراحتی برای اینجانب شده است. حال با توجه به نوع پیام‌های ارسالی و وضعیت عشایری موجود و ترس از ایجاد مشکلات حیثیتی در آینده با تقدیم این برگ شکواییه از مقام قضایی محترم، تعقیب و مجازات متشکی عنه به استناد ماده ۶۴۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ و نیز تبصره دو ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران را خواستارم.

مشاوره با وکیل کیفری در خصوص مزاحمت تلفنی

جهت دریافت مشاوره اختصاصی از دکتر سیاوش اسکندرزاد میتوانید با تلفن 09120712942 تماس حاصل بفرمایید.

آیا مقاله مجازات مزاحمت تلفنی برای زن متاهل یا شوهر دار برای شما کاربردی بود؟

آماده پاسخ به سوالات شما هستیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)
آموزش های حقوقی مرتبط